Atlantic Grupa – Prirodno drugačiji

Partneri iz poslovnog sektora: Projekat je sproveden u saradnji sa svim članicama Atlantic Grupe koje posluju u 11 zemalja.
Partneri iz neprofitnog sektora: Ostvarena je saradnja sa Gradskim zelenilom na uređenju Zvedarske šume i sa Domom za decu bez roditeljskog staranja Moša Pijade.
Period implementacije: Projekat je započet 2011. godine sa idejom da postane trajna aktivnost zaposlenih uz ciklično ponavljanje periodičnih projektnih aktivnosti.
Lokacija: Projekat je implementiran u svim zemljama u kojima Atlantic Grupa posluje, ne samo u regionu, već i širom sveta.

Tema: Osećanje pripadnosti zaposlenih i njihova identifikacija sa kompanijom u kojoj rade su ključ uspeha kompanije, ali isto tako i odnosa kompanije prema društvenoj zajednici u kojoj posluje, poslovnim partnerima i životnoj sredini, jer kompanija živi kroz svoje zaposlene – oni su ogledalo kompanijske kulture i njenog društveno odgovornog ponašanja. Jaka korporativna kultura je ključni faktor uspeha koji je teško kopirati, a dovodi to toga da kompanije za svoje ljude budu i više nego samo ,,mesto za rad”, da proizvodi za korisnike budu i više nego „samo potreba“, da doprinos zajednici i društvu bude i više nego „samo donacija“. Svesni činjenice da je korporativna kultura za kompaniju izraz njenog identiteta, kao i da ima  izuzetan značaj za poslovanje, naročito u momentu akvizicije nekoliko kompanija na različitim tržištima, pokrenut je projekat Prirodno drugačiji sa ciljem usaglašavanja postojećih kultura i stvaranja  jedinstvene korporativne kulture za sve zaposlene u Atlantic Grupi bez obzira na geografsku, nacionalnu i versku pripadnost, boju kože ili maternji jezik. Prirodno drugačiji je projekat postavljanja i implementacije nove, željene korporativne kulture koju danas, dve godine od početka projekta, Atlantic Grupa živi.

Ciljevi i aktivnosti: Projekat Prirodno drugačiji nastao je kao rezultat definisanja People management strategije čiji je cilj osnaživanje Atlantic Grupe kao poslodavca.  Polazeći od značaja koji korporativna kultura ima kao determinanta sposobnosti kompanije da se prilagođava promenama i širem okruženju, kompanija je prepoznala svoje  zaposlene kao nosioce procesa integracije nakon akvizicije. Osnovna načela korporativne kultureodgovornost, kreativnost i strast pretočena su tako u kompanijske vrednosti, vezana za prirodne simbole planinu, talas i sunce, i utkana u sve segmente poslovanja. Simbolika ovih načela jeste da se kompanijske pobede postižu kroz međusobne različitosti, ali sa istim vrednostima, a povezivanjem vrednosti sa prirodnim simbolima stvoren je moto ,,Prirodno drugačiji”. Akcionim planom projekta predviđen je niz aktivnosti kao što su: standardizacija korporativne interne i eksterne komunikacije, kreiranje vizuelnog identiteta, radionice sa menadžerima, organizacija Dana vrednosti, uvođenje cikličnog programa prepoznavanja i nagrađivanja zaposlenih Pogodi ko?, izrada Knjige dobrodošlice za nove kolege, definisanje novog modela kompetencija,  uključivanje korporativnih vrednosti u procese regrutacije i selekcije, upravljanja učinkom i upravljanja talentima. Ceo koncept projekta podrazumevao je sinhronizovanu implementaciju planiranih aktivnosti na svim tržištima. Aktivnosti u Srbiji odvijale su se u dve ključne etape – prvu, koja je bila usmerena ka menadžmentu i drugu, usmerenu ka uključivanju svih zaposlenih.

Postignuti  rezultati: U okviru prve etape, održano je 10 radionica sa 103 menadžera u Srbiji, a na nivou Atlantic Grupe 39 radionica sa 402 menadžera. Prema njihovim inputima  kreiran je model kompetencija LEARN, nazvan po simboličnim nazivima kompetencija koje predstavljaju ,,pravog AG lidera”. To može biti svako, a ne samo formalni rukovodilac, te su pripremljena tri nivoa kompetencija za različite nivoe zaposlenih. Sa ciljem podrške razvoju zaposlenih u skladu sa novim vrednostima i ciljanom kulturom, pripremljen je sveobuhvatni koncept razvoja LEARN Development @ AG.

Kao rezultat projekta, na nivou Atlantic Grupe 6. septembar ustanovljen je kao kompanijski Dan vrednosti. Toga dana radno vreme  zaposlenih je posvećeno radu u dobrotvorne svrhe. Od ponuđenih dobrotvornih aktivnosti zaposleni biraju društveno koristan rad koji im najviše odgovara, bilo da je to čišćenje životne sredine, poseta dečijim bolnicama ili domu za stara lica, rad sa decom ometenom u razvoju, uređivanje parkova itd. U akciji održanoj 2013. godine zaposleni u Srbiji su na 11 lokacija učestvovali u društveno korisnim aktivnostima gde su, između ostalog, očistili deo Zvezdarske šume, ofarbali klupe, dečija igrališta, obradovali najmlađe prolaznike proizvodima kompanije, organizovali sportski dan i druženje sa decom Doma Moša Pijade. Ovog dana zaposleni su na poklon dobili Knjigu dobrodošlice, koja predstavlja materijalizaciju vrednosti kompanije i vodič koji oslikava korporativni duh. Pored toga, svake godine se biraju  pobednici globalnog programa prepoznavanja Pogodi ko. Svrha programa je identifikovanje zaposlenih čiji način rada u najboljoj meri reprezentuje korporativne vrednosti. Svako od zaposlenih može da nominuje nekoga od svojih kolega za ponuđene kategorije – Prirodno drugačiji heroj, Zrak sunca, Osvoji planinu i Surfuj na talasu.

,,Vest da sam dobio nagradu Osvoji planinu i putovanje izazvala je u meni  euforiju i nalet adrenalina, jer ću upoznati kolege iz drugih država,  i posetiti Istanbul. Sve pohvale za organizaciju. Bila mi je čast što sam bio deo toga, upoznao fantastične ljude, divan grad. Posebnu zahvalnost i obavezu da nastavim istim putem dugujem kolegama koji su me predložili i ljudima koji su osmislili i omogućili realizaciju ovog programa”.

Kroz aktivno uključivanje svih zaposlenih u aktivnosti vezane za korporativnu kulturu, intenzivnu komunikaciju svim kanalima, brižljivo planiran razvoj zaposlenih, i kontinuirano uvezivanje korporativnih vrednosti sa ključnim poslovnim procesima, postignuto je da ona zaista živi, a zaposleni postaju njen sastavni deo, kao što su Sunce, planine i talasi deo prirode.

Izazovi i naučene lekcije: Atlantic Grupa je krajem 2010. godine akvizicijom Droga Kolinska Grupe u kratkom vremenskom periodu udvostručila broj zaposlenih i postala  jedna od vodećih prehrambenih i distribucionih kompanija u regiji. Danas zapošljava oko 4.300 ljudi sa sedištem kompanije u Zagrebu i prisustvom brojnih proizvodnih i distributivnih centara na tržištima Hrvatske, Srbije, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Rusije, Nemačke, Velike Britanije, Italije i Španije.

Multinacionalnost velikog broja zaposlenih u svim ovim zemljama, neizostavan uticaj različitih kultura, kao i istovremeno preplitanje dve različite biznis filozofije – strukturirane proizvodnje i dinamične distribucije – nametnule su se kao ogroman izazov u projektu standardizacije osnovnih vrednosti i korporativne kulture na svim tržištima. Isključivo internim resursima, uz minimalne investicije, zahvaljujući izuzetnoj posvećenosti svakog od članova projektnog tima, nesebičnoj podršci menadžera, kao i entuzijazmom mnogobrojnih kolega iz svih sektora kompanije sve planirane aktivnosti ostvarene su u predviđenom roku.

Dodatne informacije o projektu:

http://www.youtube.com/watch?v=nFkB_D7jqig
http://www.youtube.com/watch?v=gkB1xArhdcQ
http://www.youtube.com/watch?v=85yPKRoYK9s
http://www.youtube.com/watch?v=yp-usJqG4j8
http://www.youtube.com/watch?v=d4A-czvyNOM