andrew david cup

Coca‑Cola HBC Srbija drugi put zaredom najbolja u Coca‑Cola HBC Grupi

Beograd, 09. mart 2017. – U konkurenciji 28 zemalja koje posluju u okviru Coca-Cola HBC grupe, Coca-Cola HBC Srbija je drugu godinu zaredom dobila najprestižniju nagradu, Andrew David kup. Članice sitema koji obuhvata zemlje od Irske na zapadu do krajnje Rusije na istoku, od Baltika na severu do Nigerije na jugu bile su u konkurenciji za ovu nagradu koja se dodeljuje za postignuta poslovna dostignuća, stepen zadovoljstva zaposlenih i doprinos lokalnoj zajednici.

Ovim povodom portal b92.net objavio je intervju sa Aleksandrom Ruževićem, generalnim direktorom kompanije Coca-Cola HBC Srbija. U nastavku prenosimo intervju u celosti.

– Pojasnite nam šta je konkretno Andrew David kup nagrada? Zašto je to važno priznanje?

Ova nagrada se dodeljuje lokalnoj operaciji koja u Koka-Kola HBC grupi postigne izvrsne rezultate u prethodnoj godini. Kako kompanija posluje u čak 28 zemalja, konkurencija je ogromna. Takođe, da biste dobili nagradu, pa čak i ušli u uži izbor, morate da budete najbolji u veoma jasnim i strogim kriterijumima, koji se kreću od stepena ispunjenja ciljeva zacrtanih biznis planom, preko stepena zadovoljstva zaposlenih i doprinosa zajednici u kojoj se posluje. Težimo da budemo i ostanemo lideri!

– I šta je od toga Koka-Kola HBC Srbija ispunila da bi dobila ovu nagradu?

Zaista imamo čime da se pohvalimo. Ispunili smo sve ciljeve iz biznis plana uprkos teškoćama koje prate naše tržište. U Srbiji smo ostvarili rekordno tržišno učešće od čak 30,6 odsto, ostali smo među prve tri zemlje po indeksu privrženosti zaposlenih, smanjili broj povreda na radu, zadržali najviši kvalitet proizvoda i osvojili brojna priznanja za podršku lokalnoj zajednici. Da ponos bude još veći, naša operacija prepoznata je i u domenu građenja odnosa sa kupcima, za šta smo dobili Customer Preference Award – nagradu za najbolji odnos sa kupcima. Koka-Kola HBC Srbija je godinama od strane mladih i studenata pozicionirana kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca. Praktično, mladi ljudi kada traže prvi posao kao omiljenu „destinaciju“ gde bi se usavršavali i zarađivali za život biraju našu kompaniju.

– Ipak, na šta ste od svega toga najviše ponosni?

Da pređemo malo na sportski teren. Znate kako se kaže – jedino što je teže od osvajanja trofeja je odbrana trofeja. Malo se šalimo, ali ako znate da je u konkurenciji 28 članica naše kompanije, sa svih meridijana, koje takođe daju sve od sebe da što uspešnije posluju i da osvoje nagradu, onda sve ovo dobija na značaju. Mnogo razvijenija tržišta od Srbije nisu upela da postignu ovakav uspeh, pa priznanje dobija na značaju. Nagrada Andrew David kup se dodeljuje preko deset godina, a članice Koka-Kola HBC grupe iz Rusije i Ukrajine su neke od ranijih dobitnika ove prestižne nagrade. Takođe, naši zaposleni će putovati u druge zemlje i njima tamo prenositi naša iskustva i nesebično odavati tajnu našeg uspeha.

Profesionalna podrška mladima

Aleksandar Ružević kaže da će u narednom periodu posebna pažnja biti poklonjena profesionalnoj podršci mladima. Pored “Coke summership“ programa letnje prakse i „Carieer from the bottle“ programa zapošljavanja mladih koje već tradicionalno realizuje ova kompanija, u narednom periodu biće pokrenut i novi nacionalni program koji ima za cilj da pomogne mladima i da ih dodatno osnaži, kako bi razvili praktične poslovne veštine i našli adekvatno zaposlenje u lokalnoj privredi.

Aleksandar ružević

– Kako ste zadovoljni ekonomskom situacijom u zemlji u smislu okruženja u kome poslujete?

Kada vidite na koji način učestvujemo u BDP-u i ekonomskom rastu Srbije, onda je jasno da smo veoma zainteresovani da ekonomski ambijent bude svakog dana sve bolji. Zaista i mogu da kažem da vidimo pomak. Ekonomska predvidivost za svakog investitora je najvažniji parametar. Tu je i stabilan kurs dinara, ali i borba protiv sive ekonomije. Svi ovi parametri iz godine u godinu su bolji, ali naravno da ima prostora za napredak. Zato želimo da i svojim aktivnostima kroz partnerski odnos i sa Vladom i sa ostalim kompanijama i nevladinim sektorom učestvujemo u poboljšanju ekonomskog ambijenta.

– Izdvojite ipak ono što vam predstavlja glavni problem.

Srbija je izuzetno važno tržište sa velikim potencijalom. Zato smatramo da otežano planiranje i brojni nameti ne štete samo kompanijama, već i čitavom privrednom okruženju, na vrhu sa „njegovim visočanstvom“ potrošačem. Ponavljam, primetni su veliki napori Vlade i mnogo toga je učinjeno za poboljšanjee poslovnog ambijenta, a mi smo tu, u okviru poslovnih udruženja da doprinesemo daljim reformama.

– Polažete mnogo na održivi razvoj. Zašto?

Da budemo jasni do kraja. Održivo poslovanje ima za primarni cilj da obezbedi dugoročnost poslovanja naše kompanija, što zapravo može da se desi samo i isključivo samo ako se razvija lokalna zajednica u kojoj poslujemo. Prioriteti su nam zaštita životne sredine, edukacija mladih, promovisanje aktivnog načina života i podrška u vanrednim situacijama. Mi smo lideri na tržištu bezalkoholnih napitaka i svesni smo svoje odgovornosti u pogledu kvaliteta životne sredine i uslova života zajednice. Mi poslujemo u ovom okruženju i istinski želimo da doprinesmo zajednici u kojoj poslujemo i poboljšamo kvalitet života u njoj.

Šta je Koka-Kola HBC Srbija uradila za zajednicu? U čemu se sastojao vaš doprinos okruženju u kom poslujete?

Biću vrlo konkretan. U 2015. godini kompanija je uložila preko 20 miliona dinara i 800 volonterskih sati u razvoj zajednice, motivisala više od 90.000 ljudi da se bave sportom, povećala nivo upotrebe recikliranih materijala i dodatno umanjila uticaje na životnu sredinu. U periodu od 2007. do 2015. godine potrošnja vode po litru proizvedenog pića smanjena je za 50 odsto, a potrošnja energije za 46 odsto. Povećan je nivo upotrebe recikliranih materijala na 8,15 odsto, dok je reciklirano čak 95,27 odsto otpada u proizvodnji. To su konkretni podaci i oni najbolje govore sami za sebe.

– Velika je uloga vaše kompanije bila i tokom katastrofalnih majskih poplava 2014?

Nažalost, u takvim situacijama se najbolje pokaže koliko je vaša želja da budete partner lokalnoj zajednici zaista iskrena. Tokom majskih poplava 2014. godine donirali smo više od milion dolara ugroženim zajednicama, a naši zaposleni su volontirali više od 6.000 sati. Pomogli smo i materijalno i ljudstvom i zaista je bila privilegija pomoći lokalnoj zajednici u tako teškoj situaciji.

Izvor: b92.net
bizlife.rs
F
oto: hellomagazin.rs