FOP 10

Deset godina Foruma za odgovorno poslovanje

Beograd, 6. februar 2017. – Forum za odgovorno poslovanje u ovoj godini obeležava deset godina od osnivanja. Naša mreža je ustanovljena sa vizijom društva u kojem biznis značajno doprinosi rešavanju problema zajednice i u kome  su  prakse društveno odgovornog poslovanja utemeljene u svakom preduzeću, od najmanjeg do najvećeg. Zahvaljujući posvećenosti kompanija članica, na dobrom smo putu ka ostvarenju ove vizije.

Za deset godina delovanja Foruma više od 3.500 zaposlenih kompanija članica, poboljšalo je uslove života za više od 10.000 građana kroz korporativne volonterske akcije u Beogradu, Obrenovcu, Nišu i Gornjem Milanovcu. Korporativno volontiranje sada je postalo gotovo standard u svakoj društveno odgovornoj firmi, a Forum svake godine te napore prepoznaje i nagrađuje Nagradom za korporativno volontiranje, od 2010. godine. U periodu od 2012, od kada merimo ulaganje kompanija članica u društvo i održivi razvoj, do sada, uloženo je više od 5.6 milijardi dinara i podržano više od 4.600 različitih partnera iz lokalnih zajednica kroz više od 4.800 projekata.

Forum je sa svojim članicama pokrenuo najveću konferenciju o društveno odgovornom poslovanju i već osam godina zaredom na njoj okuplja vodeće domaće i strane stručnjake i nudi platformu za međusektorski dijalog i saradnju radi dalje promocije i razvoja CSR-a u našoj zemlji. Povezujemo kompanije sa različitim društvenim akterima – preko 80 socijalnih preduzeća i organizacija civilnog društva učestvovalo je na Sajmu partnerstva koji organizujemo od 2009. godine. Razvili smo i pokrenuli CSR Indeks – prvu nacionalnu platformu za procenu društvene odgovornosti kompanija u Srbiji, putem koje je 2016. godine ukupno 20 kompanija sertifikovano kao društveno odgovorno. U deceniji za nama, Forum se pozicionirao i na evropskoj CSR sceni i uključivanjem u evropske projekte, aktivno promoviše dobre prakse iz Srbije.

Protekla decenija donela je mnogo novina u polju društveno odgovornog poslovanja u Srbiji, a CSR scena obogaćena je nezanemarljivim brojem domaćih kompanija koje sve više uviđaju značaj društveno odgovornog poslovanja. Jasno je da u današnjem svetu CSR prakse mogu da se održe samo ukoliko donose dodatnu poslovnu dobit. Ipak, kako sve veći uticaj na uspeh biznisa imaju sami potrošači, kompanije moraju da razvijaju odgovorne prakse da bi održale konkurentsku poziciju na tržištu. U godini za nama, CSR je postao još značajniji. Prema svetskim istraživanjima, potrošačima više nije samo bitno da biznisi integrišu odgovorne prakse u svoje poslovanje i posluju na transparentan način već moraju javno da komuniciraju i promovišu svoje vrednosti, te da se zalažu za njihovo ostvarenje. Potrošači žele brendove koji dele njihove vrednosti i uverenja i koji su lideri pozitivnih društvenih i ekoloških promena.

Pred Forumom je period bogat događajima koji će, u godini jubileja, biti dinamičniji i opsežniji, a mreža će, zajedno sa kompanijama članicama, nastaviti da dalje radi na razvoju društveno odgovornog poslovanja i uspostavljanju trajnih i stabilnih društveno odgovornih praksi u poslovnom sektoru.