UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

Članice FOP

Pozitivan uticaj kroz saradnju sa socijalnim preduzećima

2 min read
Podeli

Beograd, 3. april 2015. – Najveći događaj o socijalnom preduzetništvu u Srbiji – Forum socijalnih inovacija, održan je po drugi put, 1. aprila u Kulturnom centru Rex u organizaciji Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje. Učesnici konferencije su predstavili postojeće politike, mogućnosti za saradnju socijalnih predzeća i biznis sektora, različite programe podrške, uspešna socijalna preduzeća i inovativne prakse u ovoj oblasti.

Jedan od panela na konferenciji bio je posvećen odnosu kompanija i socijalnih preduzeća, mehanizmima  saradnje i podrške.

20150401-SIF-Rex-NK-160

Poslovni sektor poseduje ekspertizu, resurse i mehanizme koji se mogu staviti u službu podrške socijalnim preduzećima na obostrani interes.

O tome na koje sve načine poslovni sektor može da doprinese razvoju socijalnog preduzetništva i kakva su iskustva i motivi kompanija koje su aktivne u ovoj oblasti, na Forumu su diskutovali: Milana Milošev, specijalista za interne komunikacije,  Coca-Cola Hellenic, Vladimir Todorović, specijalista za komunikacije i društveno preduzetništvo, Erste Banka, Nadica Milanović, viši menadžer projekta, Delta Fondacija, Mila Dimitrijević, saradnik u odeljenju marketinga i komunikacija, EY, Martina Petrović, menadžer za odnose sa javnošću i održivi razvoj kompanije, Delhaize Serbia. Panel je moderirao Stevan Vujasinović, specijalista za komunikacije i odnose sa javnošću, Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP).

20150401-SIF-Rex-NK-167Na panelu je zaključeno da kompanije sve više uviđaju značaj saradnje sa socijalnim preduzećima i da je ohrabrujuće to što su se u poslednjih godinu dana pojavile nove inicijative saradnje i podrške. Kroz saradnju sa socijalnim preduzećima kompanije ostvaruju pozitivan uticaj na društvo, jer podržavaju inicijativu koja rešava konkretne društvene probleme.

Kompanije mogu da podrže socijalna preduzeća tako što će kupovati proizvode od njih, koristiti njihove usluge, ali ključnu ulogu u podršci i razvoju saradnje ima podrđka u vidu transfera biznis znanja ka socijalnim preduzećima – kroz različita predavanja, radionice i mentorske programe.20150401-SIF-Rex-NK-180

Umrežavanje igra veliku ulogu u tome da informacije o socijalnim preduzećima  i proizvodima koje nude dođu do potencijalnih kupaca. Kada su u pitanju socijalna preduzeća, istaknut je značaj SENS mreže gde zainteresovane kompanije na jednom mestu mogu naći informacije o socijalnim preduzećima, kao i značaj koji za kompanije članice ima međusobna razmena informacija  i upoznavanje socijalnih inicijativa kroz Forum za odgovorno poslovanje.

Ovogodišnji Forum socijalnih inovacija deo je šire inicijative promovisanja i podsticanja međusektorske saradnje i razvoja odživog i inovativnog civilnog društva u Srbiji, koju Smart kolektiv sprovodi uz podršku USAID-a.

Prijatelji konferencije bili su Coca-Cola Hellenic i Grand kafa deo sistema Atlantic grupe, a partneri SENS mreža, Euclid Network i Global Social Entrepreneurship Network.

Tagovi:

Može vam se svideti

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link