UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

Nekategorizovano

O budućnosti društveno odgovornog poslovanja diskutovalo 30 najuticajnijih predstavnika poslovnog, javnog i civilnog sektora

2 min read
Podeli

Beograd, 28. Februar – Društveno odgovorno poslovanje (CSR) je efikasno sredstvo za podizanje konkurentnosti ekonomije i postizanje stabilnog i održivog razvoja zasnovanog na međusobnom poverenju svih aktera u kvalitet i bezbednost proizvoda, transparentnost u komunikaciji s potrošačima, poštovanje prava radnika i odgovornost prema životnoj sredini – jedan je od zaključaka prvog Međusektorskog panela o CSR-u i ulozi biznisa u društvu koji je održan danas u Palati Srbije, u organizaciji Foruma poslovnih lidera i Smart kolektiva.

Direktori uspešnih kompanija, relevantni predstavnici Vlade i civilnog društva diskutovali su o važnosti društveno odgovornog poslovanja za održiv rast i proces EU integracija, otvorili dijalog o ulozi koju kompanije imaju i treba da imaju u društvu i dali smernice za budućnost društveno odgovornog poslovanja u Srbiji.

Društveno odgovorno poslovanje se bazira na vrednostima koje društvo čine povezanijim, a ekonomiju održivijom i zato, iako formalno nije na listi zahteva za učlanjenje u Evropsku uniju, promocija i implementacija CSR praksi treba da budu visoko na listi prioriteta kompanija koje posluju u Srbiji, ali i ostalih aktera – države i organizacija civilnog društva“, istakao je u svom izlaganju Ambasador Majkl Devenport, šef Delegacije Evropske unije u Srbiji.

U vreme kada finansijska kriza preti urušavanjem društva, građani sve više prepoznaju važnost društvene odgovornosti i od kompanija očekuju da upotrebe sopstvene resurse i pomognu društvu da se razvija i napreduje, što ilustruje i nedavno sprovedeno istraživanje javnog mnjenja o stavovima građana o društveno odgovornom poslovanju koje je predstavio Srđan Bogosavljević, analitičar i direktor „Ipsos stratedžik marketinga“.

Na panelu je predstavljena i prva sveobuhvatna uporedna analiza politika i strategija vezanih za društveno odgovorno poslovanje na nacionalnom i nivou EU i date su konkretne smernice za poboljšanje i usklađivanje pravnog okvira. Iako su kompanije nosioci razvoja CSR-a u Srbiji, učesnici su se složili da je u dalji napredak neophodno uključiti sve zainteresovane strane: državu koja sa nizom mera mora da stvara povoljnu klimu za sprovođenje odgovornih praksi, civilno društvo koje mora da vrši pozitivan pritisak na sve aktere da CSR uvek bude visoko na listi prioriteta i građane koji svojim odlukama treba da „nagrađuju“ odgovorne i „kažnjavaju“ neodgovorne.

Prisutnima su se obratili i Piter Vibler, direktor USAID-ove Kancelarije za demokratiju i upravljanje, kao i Frederik Kuen, predsednik izvršnog odbora Societe General Banke i predsednik Foruma poslovnih lidera Srbije. Kuen je predstavio studiju o ulaganjima kompanija članica Foruma u zajednicu, a koja predstavlja važan korak u povećanju transparentnosti odgovornog poslovanja kompanija.

Ovim Panelom uspeli smo da stvorimo prostor za stalni dijalog o najvažnijim pitanjima gde se sektori prepliću, da iz prve ruke čujemo mišljenje ključnih ljudi o ovim temama i uključimo se u razvijanje konkretnih rešenja u oblastima koje su od velike važnosti za održivi društveno-ekonomski razvoj srpskog društva. Ovo je prvi u nizu ovakvih sastanaka na kojima ćemo graditi budućnost CSR-a u Srbiji“ – istakao je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma poslovnih lidera.

Panel je realizovan uz podršku USAID preko Instituta za održive zajednice u okviruprograma „Građansko društvo za budućnost“, a u partnerstvu s Delegacijom Evropske unije u Republici Srbiji i Timom za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva u Vladi Srbije.

Tagovi:

Može vam se svideti

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link