Korporativno volontiranje: vredan doprinos zajednici i razvoju zaposlenih
Podeli
Beograd, 25. oktobar 2017. – Volontiranje zaposlenih je sve zastupljenija praksa u kompanijama koje žele da doprinesu okruženju u kom posluju i ujedno uspostave ili poboljšajusvoju reputaciju. Čak 90% Fortune 500 kompanija ima volonterski program za zaposlene, dok 25% malih i srednjih preduzeća u Velikoj Britaniji obezbeđuje svojim zaposlenima jedan ili više plaćenih dana za volontiranje.
Korporativno volontiranje podrazumeva da zaposleni tokom, ili van radnog vremena, doniraju svoje vreme i stručnost, kroz jednokratne akcije, ili dugoročne volonterske aktivnosti. Pored klasičnih doprinosa zaposlenih u vidu donacija robe i novca, sve popularniji su i skill-based volunteering, ili volontiranje utemeljeno na dobrovoljnom prenosu znanja i veština organizacijama civnilnog društva, socijalnim preduzećima, mladima, start up-ovima i drugim predstavnicima lokalne zajednice, kao i timsko volontiranje, koje se odnosi na grupne projekte. U okviru grupnih projekata, zaposleni doprinose okruženju na različite načine, poput uređivanja školskih dvorišta, domova za stare, parkova ili ustanova u kome borave ljudi iz socijalno ugroženih grupa. Takvim volonterskim aktivnostima, pored pozitivnog učinka na zajednicu, zaposleni međusobno bolje upoznaju jedni druge, zbližavaju se i jačaju odnose, što se kasnije odražava na sam tim i timski rad i, stoga, predstavlja inovativan oblik team buildinga. Ostali primeri su mentorstvo, volontiranje u upravnim odborima, međunarodno volontiranje kao i online volontiranje koje je sve više zastupljeno.
Prema istraživanjima, skoro dve trećine zaposlenih nove generacije želi da radi za organizaciju koja im pruža mogućnost da doniraju svoje vreme i talente zajednici, a čak 80% zaposlenih veruje da volontiranje unapređuje veštine poput donošenja odluka, rešavanja problema, networking-a. Mladi zaposleni (21 do 35 godina) koji često volontiraju u svojoj kompaniji dva puta su skloniji da korporativnu kulturu ocene kao veoma pozitivnu (56%) u odnosu na one koji retko ili nikada ne volontiraju (28%).
Volontiranje zaposlenih sve češće je povezano i sa programima za razvoj ljudskih resura, a 91% HR direktora veruje da volontiranje doprinosi dobrim rezultatima trenininga i obuka.
Godine 2008. u Srbiji nastaju prvi programi korporativnog volontiranja, dok se prva masovna korporativna volonterska akcija Naš Beograd održala 2009. Već od 2011. godine programi korporativnog volontiranja razvijaju se iz jednokratnih manuelnih akcija u programe skill-based volontiranja u okviru kojih zaposleni u kompanijama doniraju svoje veštine i znanja. Nakon 2016. godine razvijaju se i kapaciteti za pro bono volontiranje, volontiranje koje se zasniva na prenosu usko stručne ekspertize, dok sve veći broj velikih kompanija ima ili razvija sopstvene programe korporativnog volontiranja.
Forum za odgovorno poslovanje 2011. godine po prvi put je dodelio i Nagradu za korporativno volontiranje u Srbiji. Konkurs za sedmu po redu godišnju Nagradu za korporativno volontiranje raspisan je i ove godine i to je još jedna prilika da se prepozna i istakne značaj angažovanja zaposlenih u zajednici koji je trend u svetu i sve više postaje i u našoj zemlji. Konkurs je otvoren do 16. novembra. Više informacija o konkursu možete pronaći ovde.