B92 – Bitka za porodilišta


Partneri iz poslovnog sektora:
 Saatchi & Saatchi
Partneri iz neprofitnog sektora:  Ministarstvo zdravlja Republike Srbije
Period implementacije: 2012-2013. godina
Lokacija: Projekat je implementiran širom Srbije

Tema: Obilazeći zdravstvene ustanove tokom trajanja akcije Bitka za bebe, koja je za cilj imala nabavku inkubatora za zdravstvene ustanove u Srbiji, utvrđeno je da mnogim bolnicama nedostaje ozbiljna količina vitalne opreme. Iz tog razloga je, u saradnji sa zdravstvenim stručnjacima, uz asistenciju Ministarstva zdravlja, pokrenuta akcija Bitka za porodilišta, kako bi se porodilišta, kao i dečije bolnice, opremili opremom koja ima ključni značaj za preživljavanje beba.

Ciljevi i aktivnosti: Osnovni cilj projekta bio je opremanje svih porodilišta u Srbiji medicinskom opremom od vitalnog značaja za kvalitet zdravstvene nege koja se pruža novorođenim bebama. Reč je prvenstveno o aparatima za reanimaciju novorođene dece, kao i opremi za respiratornu podršku i monitoring na odeljenjima neonatalne intenzivne nege u različitim bolnicama u Srbiji. Akcija se sastojala od nekoliko faza među kojima su: prikupljanje informacija o stanju i potrebama za novom opremom u bolnicama, izrada kreativnih rešenja kampanje u saradnji sa agencijom Saatchi & Saatchi, medijski deo kampanje čiji je nosilac bio RTV B92, komunikacija sa donatorima i prikupljanje sredstava, kupovina opreme i naposletku njena instalacija i predaja na korišćenje srpskim bolnicama.

,,Bitka za porodilišta  za nas znači kontinuitet borbe za poboljšanje uslova novorođenih beba u  bolnicama u Srbiji. S obzirom da je osnovni cilj bio unapređenje uslova za sve bebe, a na samo one prevremeno rođene kao u slučaju Bitke za bebe, ona je možda i značajnija. U to smo se i sami uverili, jer je poboljšanje  kvaliteta novih života u Srbiji snažno prepoznato u ovoj akciji, kako od korporativnih donatora tako i od građana.” Mila Ivanović, Fond B92

Postignuti rezultati: U periodu od proteklih godinu dana ova akcija obezbedila je neonatološke i ginekološke opreme brojnih proizvođača u vrednosti od oko 1.600.000 evra za preko 50 zdravstvenih ustanova u Srbiji: 75 pulsnih oksimetara, 81 CTG aparata, 48 infuzionih i špric pumpi, 26 reanimacionih stolova, 16 neonatalnih ventilatora (veštačka pluća), 21 lampa za fototerapiju, 30 monitora za praćenje vitalnih funkcija, 11 porođajnih i ginekoloških stolova, 7 ultrazvučnih aparata, 7 toplih kreveta itd. Kompletno je opremljeno 7 porodilišta i dečjih klinika: bolnice u Vršcu, Pančevu, Sremskoj Mitrovici, Leskovcu i Kraljevu, kao i GAK KC Novi Sad i Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Novi Sad.

Među kompanijama koje su našle učešća u ovoj akciji su i  Duboka, KBC Banka, TE i Kopovi Kostolac, Imold doo, Onix, International Women’s Club, Drinsko Limske Hidroelektrane doo, Osnovno Javno Tužilaštvo Užice, Impol-Seval, Prvi Partizan, Textil doo,  Atom Partner, Dräger Medical,  Kibid doo, Aigo doo, zatim Pitomci Vojne Akademije i desetine hiljada građana Srbije.

Izazovi i naučene lekcije: Ova akcija se suštinski nadovezivala na prethodno uspešno realizovanu Bitku za bebe, tako da je veliki deo iskustava stečen ranije. U konkretnoj akciji najveći problem je bio vezan za motivaciju donatora, pošto je u pitanju oprema koja je skuplja od pojedinačne cene inkubatora iz prethodne akcije i kao takva iziskuje veće pojedinačne donacije. Međutim, očigledni značaj ove akcije kao i neupitna svrsishodnost donacija učinila je da odziv donatora bude više nego dobar.