Telekom Srbija – City Talking / Belgrade Talking; Novi Sad Talking

 

Partneri iz poslovnog sektora:  HUB d.o.o, ITTV produkcija.
Partneri iz neprofitnog sektora:  Turistička organizacija Beograda, Turistička organizacija Grada Novog Sada

Period implementacije: 2013 –
Lokacija: Beograd, Novi Sad.

Tema: Turistička organizacija Beograda razvila je aplikaciju Belgrade City Guide, koja je u osnovi optimizovana verzija web portala za mobilnu platformu. Pošto su mobilne aplikacije dostupne velikom broju ljudi, koji besplatno mogu da preuzimaju željeni sadržaj, Telekom Srbija nastoji da upotrebom komunikacijskih alata i novih tehnologija daje doprinos održivom razvoju lokalnih zajednica kroz poboljšanje kvaliteta života svojih sugrađana, razvoj i uključivanje zaposlenih, uvažavanje i uključivanje partnera i klijenata. U okviru projekta Grad priča, Telekom Srbija je do sada razvio mobilne aplikacije za jednostavno i zabavno predstavljanje kulturno-istorijskih znamenitosti Beograda i Novog Sada. Tim projektom, kompanija nastoji da utiče na popularizaciju novih tehnologija, pre svega mobilnih komunikacija, da ukaže na prednosti njihove primene kao i njihovu sveprisutnost. Mobilne aplikacije spadaju u osnovnu delatnost kompanije, a projekat Grad priča proistekao je iz uverenja da se njime lokalna zajednica i partneri podstiču na osavremenjivanje svojih komunikacijskih kanala.

Ciljevi i aktivnosti: Osnovna ideja projekta jeste da se podstaknu lokalne zajednice i partneri da razmišljaju o mogućnostima poboljšanja ponude i komunikacijskih alata u njihovoj osnovnoj delatnosti. Nove tehnologije, posebno digitalni mediji, predstavljaju veoma dinamičnu oblast koja pruža mogućnosti da se inovativnim pristupom utiče na poboljšanje uslova, u ovom slučaju turističke ponude gradova. Samim tim, kompanija će nastojati da u saradnji sa partnerima razvije aplikaciju za sve veće gradove u Srbiji čija ponuda, zajedno sa pratećim ambijentalnim celinama, može biti interesantna domaćim i stranim turistima. U više navrata na stručnim skupovima je ukazivano da razvoj turizma doprinosi ravnomernom regionalnom razvoju.

Istovremeno, cilj projekta je i bolja informisanost turista o istorijskim građevinama i znamenitim ličnostima, a konačno i poboljšanje ukupnog utiska tokom posete Srbiji. Kompanija na ovaj način želi da ukaže na značaj koji pridaje povezivanju svoje osnovne delatnosti sa  društveno odgovornim delovanjem u zajednici u kojoj posluje.

Turističke organizacije Beograda i Novog Sada sarađivale su u odabiru lokacija i pribavljanju sadržaja kojim se opisuje svaka pojedinačna lokacija, a potom i prilikom promocije aplikacija.  HUB je pružila usluge u oblasti programiranja, dizajna i pribavljanja dodatnog sadržaja za aplikaciju.

,,Saradnja Turističke organizacije Beograda sa kompanijom Telekom Srbija se ističe svojim društveno odgovornim karakterom i pokazuje dobre rezultate na polju razvoja turizma Beograda. Zajednički projekat, aplikacija za mobilne telefone Beograd priča, primer je inovativnog spoja korišćenja visokih tehnologija i turizma, a u službi promocije grada kao turističke destinacije. Aplikacija već ima svoje drugo, unapređeno izdanje, i izazvala je veliko interesovanje kako kod Beograđana, tako i kod domaćih i stranih gostiju i u svakom pogledu prati evropske i svetske trendove. U planu je nastavak saradnje sa kompanijom Telekom Srbija koja će doprineti promociji i boljem pozicioniranju naše prestonice.” Dejan Veselinov, Direktor Turističke organizacije Beograda.

Postignuti rezultati: Budući da je projekat pokrenut u julu 2013. godine za sada je još uvek teško govoriti o merljivim rezultatima. Treba, ipak, napomenuti da su korisnici preuzeli aplikaciju Beograd priča više od 15.000 puta, što je značajan broj preuzimanja za tako kratak period. Isto tako, aplikacija je ocenjena visokom ocenom 4,6, uz značajan broj pozitivnih komentara, tako da se može zaključiti da su korisnici zadovoljni funkcionalnostima koje ona pruža. Beogradska verzija je od jula 2013. u vrhu liste u kategoriji Putovanja i lokalni sadržaj na Googlovoj on-line prodavnici aplikacija Google Play. Turistička organizacija Beograda (TOB) je aplikaciju predstavila na međunarodnom sajmu u Novom Sadu, kao i na najvećem globalnom sajmu turizma World Travel Market u Londonu.

Sastavni deo aplikacije jeste funkcionalnost ,,proširene stvarnosti” (Augmented Reality) koja je dostupna na smart telefonima i drugim mobilnim uređajima. Ta funkcionalnost pomaže posetiocima da na edukativan i zabavan način dobiju osnovne informacije o najznačajnijim gradskim znamenitostima. Istovremeno, zaposleni su imali priliku da učestvuju u inovativnom projektu, pošto do sada nije zabeležen slučaj korišćenja ,,proširene stvarnosti” u aplikacijama koje su namenjene za predstavljanje i promociju lokalnih znamenitosti. Saradnja sa programerskim timom partnerske firme svakako će doprineti jačanju motivacije zaposlenih da istražuju mogućnosti primene novih tehnologija u različitim oblastima. Koncept aplikacije poslužio je za razvijanje Montenegro Talking, aplikacije koju je kompanija m:tel, članica Telekom Srbija grupe, obezbedila radi osavremenjivanja turističke ponude Crne Gore.

Izazovi i naučene lekcije: Izazov je pre svega predstavljalo osmišljavanje i razvijanje kompleksnog tehničkog rešenja, koje podrazumeva povezivanje opcija ,,proširene stvarnosti”, mapa i konkretnog sadržaja u vidu teksta, fotografija i audio-fajlova. U tom kontekstu, značajnu podršku pružila je partnerska firma HUB, konsultantskim doprinosom na finalizaciji tehničkog rešenja i kroz programiranje u operativnim sistemima Android i iOS.

Kao logičan partner u domenu odabira lokacija i pripreme sadržaja, nametnule su se turističke organizacije Beograda i Novog Sada, koje su dostavile materijal za sadržaj aplikacije (tekstove o lokacijama, stare fotografije). ITTV produkcija je snimila prateće video klipove. Svi partneri lako su prepoznali značaj ideje i potrebu razvijanja aplikacije, tako da je saradnju obeležila konstruktivna razmena ideja i dodatnih sugestija.