Coca-Cola Hellenic Srbija – Dan Dunava

Partneri iz poslovnog sektora:  Sekopak, Alma Quattro, DPC, Adria Media; magazini: Nedeljnik, Vreme, radio stanice : B92, Hit Music; internet portali: Press Online, Burek, Domino, Infostud, Ringeraja, Sportal, Telegraf, Tracara, Color Press Grupa.

Partneri iz neprofitnog sektora: Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Republička direkcija za vode, Ministarstvo životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Grad Beograd, JKP ZeleniloBeograd, JKP Beogradvode, JVP Srbijavode, JVP Vode Vojvodine, Izvršno veće Vojvodine, Institut za vodoprivredu Jaroslav Černi, Privredna komora Srbije, Turistička organizacija Beograda, Turistička organizacija Srbije, National park Đerdap, Rafting savez Srbije, WILD Serbia, Univerzitet Singidunum-Fakultet za primenjenu ekologiju Futura, Univerzitet Edukons, Svetski fond za zaštitu divljih životinja WWF, Supernatural, Recan i veliki broj nevladinih organizacija u čitavoj Srbiji.

Period implementacije: Projekat se implementira od 2004. godine
Lokacija: Projekat je nacionalnog karaktera

Tema: Dan Dunava je veliki međunarodni festival posvećen rekama dunavskog sliva od čijeg opstanka zavisi budućnost 80 miliona stanovnika. Kako raste broj stanovnika na zemlji, potrebe za svežom vodom postaju sve veće, a klimatske promene utiču i na tradicionalne oblike padavina. Kapacitet za razvoj poslovanja kompanije Coca-Cola u direktnoj je vezi sa dostupnošću i kvalitetom lokalnih vodnih resursa, pa su stoga i njeni najveći napori usmereni ka upravljanju vodnim resursima i zauzimanju integrisanog pristupa ovom pitanju, što znači da kompanija predano radi na smanjenju količine vode neophodne za proizvodnju pića, odnosno prvenstveno nastoji da unapredi sopstvenu efikasnost u korišćenju vode. Pored toga, sa ciljem zaštite lokalnih rečnih tokova i promovisanja održivog upravljanja vodnim resursima, kompanija ostvaruje i dugogodišnju saradnju sa partnerima čiji se broj konstantno povećava. Jedan od najznačajnijih programa u ovoj oblasti je više puta nagrađivano partnerstvo Zeleni Dunav koje je aktivno u Srbiji i devet drugih zemalja koje pripadaju dunavskom basenu.

Ciljevi i aktivnosti: Sa ciljem unapređenja zaštite i očuvanja dunavskog sliva, Međunarodna komisija za zaštitu reke Dunav (ICPDR) i kompanije Coca-Cola Hellenic i Coca-Cola su 2004. godine potpisale Partnerstvo za zeleni Dunav. Partnerstvom privatnog i javnog sektora omogućeno je da se višestruko unaprede efekti svih napora koje obe strane ulažu u zaštitu Dunava. U Srbiji, Republička direkcija za vode i Coca-Cola Sistem razvili su kampanju Dan Dunava, koja se već sedmu godinu zaredom ogleda u širokom spektru aktivnosti koje se preduzimaju kako bi se podigla svest javnosti o potrebi zaštite najlepše evropske reke. Pored toga, organizuje se i čišćenje Velikog ratnog ostrva u Zemunu, kao i studentski Eko kamp.

Postignuti rezultati: Poslednjom kampanjom Dan Dunava organizovanom 2013. godine pod sloganom ,,Pružimo ljubav Dunavu’’ obeleženo je 10 jubilarnih godina programa u Srbiji. Tokom tromesečne kampanje, počevši od 1. juna obeležavanjem Međunarodnog Dana reke Save, u 5 gradova Srbije, Dan Dunava je obeležen u 30 gradova širom zemlje, realizovano je oko 130 aktivnosti uz podršku preko 400 partnera, a poruka o očuvanju i zaštiti Dunavskog sliva stigla je do preko 3 miliona ljudi.

Od 14 zemalja članica Međunarodne komisije za zaštitu reke Dunav, u proteklih pet godina u Srbiji održavaju se najmasovnije aktivnosti. Među njima su likovna kolonija 588 u kojoj učestvuje oko 1.200 dece osnovnih škola iz 26 gradova na Dunavu, četvrti međunarodni Noćni maraton kraj Dunava u Novom Sadu, koji je ove godine okupio rekordnih 1.000 učesnika kao i Fish fest, koji predstavlja najveći gastronomski događaj u zemlji i regionu, okupljajući preko 500 učesnika, a tokom tri dana poseti ga oko 100 hiljada ljudi.

Najznačajniji rezultat ove lokalne i internacionalne dugogodišnje saradnje je prvo lokalno izdanje edukativnog materijala nazvanog Dunavska kutija. Dunavska kutija nosi veliki broj sadržaja i informacija o Dunavu, i namenjena je, pre svega, nastavnicima osnovnih škola (od trećeg do šestog razreda) sa ciljem da đacima na atraktivan način predstave značaj dunavskog sliva za život ljudi.

„Dan Dunava je jedan od najznačajnijih projekata Coca-Cola sistema kada je u pitanju zaštita životne sredine. Ponosni smo na zajednički ostvarene rezultate u proteklih deset godina i činjenicu da se iz godine u godinu aktivnostima pridružuje sve više partnera, gradova, ali i građana koji nesebično pružaju svoj doprinos. Kampanja Dan Dunava je pravi primer kako kontinuirana saradnja korporativnog, javnog i civilnog sektora daje odlične rezultate i upravo zato smo uspeli da podignemo svest građana o zaštiti reka uopšte i njihovog ekosistema, kao i o tome kako da racionalno upotrebljavamo postojeće vodne resurse.“ Jovana Tufegdžić, Supervizor korporativne društvene odgovornosti

Izazovi i naučene lekcije: Iako se svake godine oko istog cilja okuplja sve veći broj partnera, najveći izazov svakako je bio održati broj realizovanih aktivnosti usled teške ekonomske situacije u zemlji. Ono što se definitivno može izdvojiti kao naučena lekcija, i za Coca-Cola tim i za partnere koji su se tokom godina uključivali u projekat, jeste saznanje da je potrebno prevazići zasebne aktivnosti koje su usmerene, pa makar i donekle, ka istom cilju, već da je mnogo važnije da svi ujedine svoje mogućnosti i veštine kako bi imali mnogo vidljivije i značajnije rezultate za lokalnu zajednicu u kojoj žive i rade.