Korporativno volontiranje (volontiranje zaposlenih) je koordinisan program u okviru kojeg kompanija donira vreme, sposobnosti i energiju svojih zaposlenih cilju koji je od interesa za lokalnu ili širu zajednicu.
Korporativno volontiranje može da obuhvata različite nivoe aktivnosti – od masovnih volonterskih akcija u kojima učestvuje veliki broj zaposlenih, i u kojima se najčešće obavljaju fizičke aktivnosti, poput farbanja klupa, mobilijara, sadnje drveća, čišćenja i sl. do individualnog volonterskog rada zaposlenih kojim se doniraju njihova znanja i veštine (kroz savetovanje, mentorstva, ekspertizu u određenim oblastima, poput finansija, marketinga, IT-ja i sl.). Kompanije često uključuju zaposlene i u prikupljanje donacija u robi i novcu za podršku određenoj organizaciji i njenim korisnicima.
Ovaj program omogućava kompanijama da doprinesu boljitku okruženja u kojem posluju, a koji se odražava i na samo poslovanje, i da ujedno uspostave ili poboljšaju svoju reputaciju. Volonterski doprinos rešavanju problema u zajednici, osim toga, jača poverenje i lojalnost zaposlenih i doprinosi razvoju timskog duha, ali i veština i iskustava zaposlenih.
Volontiranje zaposlenih posebno je efektan oblik ulaganja u zajednicu u vreme ekonomske krize, jer ne zahteva mnogo ulaganja a donosi vidljive i bitne rezultate. Zaposleni, s druge strane, imaju prilku da steknu nova znanja i veštine, upoznaju ljude iz drugačijeg okruženja, kao i ljude iz svog poslovnog okruženja u novim okolnostima, da razviju bolje odnose s kolegama i postanu motivisaniji i efikasniji u radu. Za zajednicu, volontiranje zaposlenih donosi veštine, obučenost i produktivnost volontera, veću vidljivost važnih tema i nove potencijalne partnere iz poslovnog sektora.
Korporativno volontiranje je jedan od prvih oblika korporativne filantropije koji je Forum po svom osnivanju počeo da razvija, a ponosni smo na činjenicu da u odnosu na period od pre 10 godina, kada ovaj koncept uopšte nije bio poznat, većina kompanija u Srbiji danas realizuje volonterske programe i akcije.