Lidl Srbija: Uklonjeno više od 60 tona otpada iz prirode
Podeli

Kompanija Lidl Srbija uspešno je realizovala društveno odgovorne akcije uklanjanja otpada u okviru projekta „Čisto iz ljubavi“ šestu godinu zaredom. U periodu od juna do oktobra, u saradnji sa lokalnim organizacijama i njihovim volonterima, čišćenje je sprovedeno u više gradova širom zemlje, a ova inicijativa još jednom je potvrdila Lidlovu posvećenost očuvanju životne sredine i pružanju podrške lokalnim zajednicama.
U okviru projekta, iz prirode je uklonjeno više od 60 tona otpada, od čega najveći deo čini komunalni otpad u količini od skoro 58 tona. Prikupljeno je oko 4 tone reciklabilnog otpada, i to: 2,2 tone plastike tone), oko 1 tone stakla, 660 kg metala i 154kg papira/kartona.
„Veoma smo ponosni na rezultate ovogodišnjeg ciklusa projekta ’Čisto iz ljubavi’. Zajedno sa 14 udruženja i više od 700 volontera, uklonili smo više hiljada kilograma otpada iz prirode. Ovaj projekat je dokaz koliko daleko možemo stići kada delujemo zajedno. Veliku zahvalnost dugujemo svim organizacijama koje su bile deo ove inicijative“ izjavila je Marija Kojčić, rukovodilac sektora Corporate Affairs u kompaniji Lidl Srbija.
Akcije čišćenja sprovedene su u Priboju, Novom Sadu, Sjenici, Požarevcu, Smederevu, Pirotu, Boru, Beogradu, Nišu, Vlasotincu, Kučevu i Čačku. Akcijama uklanjanja otpada prethodile su besplatne edukativne radionice, tokom kojih su učesnici imali priliku da se upoznaju sa praktičnim primerima zaštite životne sredine, ali i sa Lidlovom strategijom društveno odgovornog poslovanja. Dodatno, dva udruženja realizovala su i posebne edukacije za najmlađe, na kojima je prisustvovalo 50 dece, sa ciljem da se svest o važnosti očuvanja prirode razvija od najranijeg uzrasta.
Za kompaniju Lidl, briga o životnoj sredini predstavlja sastavni i strateški deo identiteta, a kroz projekte i inicijative kompanija nastoji da približi potrošačima značaj očuvanja prirodnih resursa i pokaže da se zajedničkim delovanjem mogu postići veliki rezultati. Upravo završen projekat „Čisto iz ljubavi“, koji je uspešno sproveden šestu godinu zaredom, potvrđuje doslednost Lidla u stvaranju pozitivnih promena i izgradnji održivije budućnosti.
O Lidlu
Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), jedan je od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Sa oko 12.600 prodavnica i više od 230 distributivnih i logističkih centara u 31 zemlji, broji ukupno više od 382.400 zaposlenih širom sveta. Jednostavnost i usmerenost na procese određuju svakodnevne aktivnosti u prodavnicama, regionalnim distributivnim centrima i nacionalnoj centrali Lidla. Istovremeno, Lidl kroz svoje aktivnosti preuzima odgovornost za ljude, društvo i planetu. Za Lidl, održivost znači svaki dan iznova ispunjavati svoje obećanje o kvalitetu. Učinak, poštovanje, poverenje, čvrsto na zemlji i pripadnost Lidlove su korporativne vrednosti koje su srce korporativne kulture i oblikuju svakodnevno poslovanje čineći osnovu uspeha. Kompanija Lidl je u 2024. fiskalnoj godini ostvarila prodaju od 132,1 milijarde evra, vrednujući najbolji odnos cene i kvaliteta za svoje potrošače, dok su ostale kompanije u sastavu Švarc grupe zabeležile ukupni prihod od 175,4 milijarde evra u istom periodu.
Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 80 prodavnica u 46 gradova širom zemlje. Ima dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudi jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu je prepoznat u svetu. Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ petu godinu zaredom i „Top Employer Europe” osmu godinu zaredom. Dodatno, u nezavisnim istraživanjima, potrošači u Srbiji su Lidl odabrali kao „Izabranu prodavnicu godine“, pečat koji dodeljuje organizacija „Izabran proizvod godine“, dok je na osnovu reprezentativnog uzorka Lidl u sklopu kampanje „Najbolje u Srbiji“ proglašen za „Miljenika potrošača“.
Kompanija Lidl Srbija članica je mreže Forum za odgovorno poslovanje. Vodeći se krilaticom “Bolji biznis za bolje društvo”, Forum okuplja kompanije koje doprinose razvoju društva kroz principe održivog razvoja i podstiče biznis sektor da bude aktivan i pouzdan partner zajednice u kojoj posluje. Forum osnažuje kompanije da posluju u skladu sa principima održivosti, odgovornosti i etike, i kroz sinergiju resursa i znanja doprinosi sprovođenju dobrih poslovnih praksi koje donose pozitivan i merljiv društveni uticaj.