Odziv apelu za pomoć
Podeli

Kompanije članice Foruma poslovnih lidera Srbije brzo su reagovale i odazvale se apelu za pomoć ugroženima u poplavama.
Kompanija Victoria Group izdvojila je 10 miliona dinara za pomoć Vladi Republije Srbije u otklanjanju posledica poplava i pomoć najugroženijim sugrađanima, pogođenim elementarnom nepogodom koja je zadesila Srbiju u protekla tri dana. Kompanija je ujedno pozvala i preko 1700 svojih zaposlenih, da prema svojim mogućnostima pokažu solidarnost sa najugroženijim sugrađanima i uključe se u akciju prikupljanja pomoći – hrane, vode, odeće, ćebadi i drugih potrepština za stanovnike sa područja koja su najviše pogođena poplavama.
Kompanija Coca-Cola Hellenic donirala je 85.000 litara vode Rosa za distrubuciju do najugroženijih područja. Kompanija Coca-Cola Sistem obezbedila je 500.000.- evra kao pomoć za najugroženije, a volonteri Coca-Cola sistema do sada su uložili 2000 sati pomažući pri organizaciji info centra Crvenog krsta i obezbeđivanju tehničke opreme i ljudstva. Više pročitajte u odvojenoj vesti.
Vip mobile je aktivno uključen u pružanje podrške Kriznim štabovima i Crvenom krstu na nacionalnom i lokalnim nivoima da komuniciraju sa kolegama i stanovništvom. Do ovog trenutka donirano je: 150 mobilnih telefona, 500 punjača, 400 SIM kartica sa kreditom, 30 USB modema, 1 internet ruter. Zaposleni takođe prikupljaju i dostavljaju različite proizvode sugrađanima u nevolji.
Banca Intesa donirala je ukupno 10 miliona dinara za pomoć ugroženim građanima i saniranje posledica razornih poplava koje su proteklih dana pogodile našu zemlju. Banka je danas uplatila 5 miliona dinara na namenski račun Vlade Republike Srbije za otklanjanje posledica vanrednih okolnosti – poplave, dok je opštinama koje su se našle u teškoj situaciji tokom vikenda preko Crvenog krsta Srbije uputila donaciju od 50.000 litara flaširane vode i 4 tone hrane u vrednosti od 5 miliona dinara.
Kompanija Telekom Srbija se odmah angažovala na uspostavljanju funkcionisanja telekomunikacionog saobraćaja. Angažovani su agregati koji se nose na lokacije baznih stanica Telekoma Srbija i tamo gde je moguće, na njih se povezuju i bazne stanice druga dva mobilna operatora, kako bi sve tri mreže što bolje funkcionisale. U cilju što efikasnije komunikacije, kriznim štabovima u Srbiji ustupljeni su satelitski telefoni, poklonjena je veća količina mobilnih punjača za telefone, SIM kartica i mobilnih aparata. Takođe su preusmereni i pozivi iz sve tri mreže ka broju 112 na brojeve Kriznog štaba. Pored toga, omogućeno je besplatno korišćenje interneta za društvene mreže Facebook i Twitter putem mobilnih telefona tokom trajanja vanredne situacije. Aktiviran je humanitarni SMS broj 1003, koji važi za sve tri mreže, putem kojeg se prikupljaju sredstva za pomoć ugroženima. Kao prvu pomoć, kompanija Telekom Srbija je uplatila i 5 miliona dinara na namenski račun Vlade Republike Srbije za pomoć ugroženom stanovništvu. Zaposleni i pojedinačno upućuju pomoć Crvenom krstu, prijemnim centrima, a menadžment kompanije je u stalnom kontaktu sa republičkim i lokalnim kriznim štabovima u nastojanju da iznađe sve moguće načine kako bi se zajednički poboljšala situacija na terenu, vodeći pri tom računa o stabilnosti i funkcionisanju čitavog telekomunikacionog sistema.
Erste Banka je ukinula naknade na uplate fizičkih lica za pomoć ugroženima na poplavljenim područjima u Srbiji. Radi se i na ukidanju naknada prilikom uplata pravnih lica. Osim toga, u toku je obustavljanje komercijalnog oglašavanja i promotivnih aktivnosti. Kao hitnu pomoć, Erste Banka je uplatila milion dinara na račun Crvenog krsta Srbije.