UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

COVID-19 CSR koncept

Društvena odgovornost jedan od temelja postcovid društva

6 min read
Podeli

Beograd, 15. april 2020. godine – Na trećem po redu vebinaru DIRECT TALKS From Home koji je bio posvećen društveno odgovornom poslovanju, CSR i stručnjaci za korporativne komunikacije poslali su važne poruke.

Na webinaru koji je održan je u petak, 10. aprila, učestvovali su Miloš Paunović, CSR Specialist, Nordeus, Jovana Lukić, Director of SBB Foundation and PR Director, United Group, Milica Đokić, Communications Director, Lepota&Zdravlje and Vicepresident DSOJ, Mina Tadić, Corporate Communications & Corporate Affairs Director, Nectar i Milica Marković, Corporate Communications Manager, DIRECT MEDIA United Solutions.

Home office – safe office

Proaktivan pristup i dobre mere zaštite osigurale su mnogim kompanijama epitet dobrog poslodavca i u pandemiji, kao i nesmetani tok poslovanja. Nordeus koji je prvi objavio da prelazi na remote način rada, obavio je pre toga i testiranje rada od kuće, a mnogi zaposleni su čak uzimali svoje stolice i stolove iz kancelarija kako bi mogli da naprave home office. 

„Najvažnija nam je bila interna komunikacija, da održimo taj momenat kolaboracije. Budući da gejming industrija nije stala, sada ljudima dajemo podršku kako da se prilagode istoj količini posla u radu od kuce“, kaže Miloš Paunović iz Nordeusa.

I prioritet United Grupe, koja pod svojim imenom okuplja veliki broj kompanija u celoj regiji, je bila sigurnost i zdravlje svih zaposlenih. „Prvi zadatak nam je bio da svi budu bezbedni, da se prebacimo na rad od kuće ako to posao dozvoljava i da osposobimo sve call centre za rad od kuće. Za sve zaposlene na terenu pripremljena je zaštitna oprema, obezbeđen prevoz, vrši se dezinfekcija svih prostorija. Cela kompanija je prešla na online alate komunikacije“, kaže Jovana Lukić.

“U Nectaru je veoma brzo donet čitav set mera kako bi se na prvom mestu zaštitilo zdravlje  zaposlenih ali omogućilo i nesmetano poslovanje, a naš tim za koordinaciju sagledava sve mere koje donose vlade u Srbiji,  Sloveniji i Severnoj Makedoniji i prilagođava aktivnosti. Većina nas radi od kuće gde multitasking dolazi do izražaja, a kolege u proizvodnji, logistici i na terenu su maksimalno zaštićeni u svakom koraku, to su naši heroji koji doprinose da proizvodi budu na policama i da lanac snabdevanja funkcioniše stabilno”, kaže Mina Tadić.

„Naša iskustva o brzom prelasku na remote način rada smo preneli na prethonim webinarima, ali moj utisak je, a nadam se da će to potvrditi i ankete zaposlenih je da nam motivacija ni četvrte nedelje rada od kuće u DIRECT MEDIA United Solutions ne pada. Tome puno doprinosi ne samo usmerenost ka partnerima i dobra komunikacija, već i velika proaktivnost celog menadžmenta, kao i dobar odgovor zaposlenih na inicijative koje se sprovode poput edukativnih i radionica psihološke podrške, webinara koje organizujemo za eksterne javnosti“, kaže Milica Marković.

Kompanije i brendovi kao oslonac građanima

U borbi protiv Covid19 svi doprinose onim čime raspolažu i u čemu su najbolji. Pomoć stiže kroz konkretne donacije u novcu ili robi, volonterske aktivnosti, kampanje podizanja svesti gradjana o socijalnom distanciranju.

DIRECT MEDIA United Solutions pokrenula je OOH kampanju podrške “Aplauz u 20h” ne samo medicinskom osoblju, već svima onima koji zbog prirode svojih poslova nisu u prilici da budu u sigurnosti svojih domova, a koja je zaživela i u Crnoj Gori. Color Press Grupa je i pre stupanja na snagu mera za suzbijanje pandemije pokrenula volontersku akciju sa call centrom za pomoć najstarijim sugrađanima na teritoriji Novog Sada, uz Crveni krst i gradske vlasti.

“Najvažnije je pomoći onome ko je najugroženiji a to su trenutno stariji građani, to je najmanje što možemo da uradimo. Mi smo oduvek bili osetljivi na lokalnu zajednicu i odatle ta inicijativa “, kaže Milica Đokić.  Prema njenim rečima, podaci Internacionalne federacije periodične štampe (IFPP) pokazuju da se konzumenti medija sve više okreću lokalu, u potrazi za nekim drugim vestima. “Trenutno imamo infodemiju, a da bismo lakše selektovali fake vesti, odgovornost medija je da se usmere ka plasiranju nekih drugih informacija, jer će svakako doći do saturacije covid kontentom“, kaže Milica.

„Neizvesnost je podignuta na maksimum, ni privredi nije lako ali je komunkacija brendova neophodna”, kaže Mina Tadić iz Nectara, prve regionalne kompanije koja je promenila svoj logo u skladu sa aktuelnom krizom, pozivajući i na taj, simbolički ali važan način, potrošače da ostanu u kućama.

„Važno je da brendovi budu aktivni, da su prisutni, da kroz dobra dela, kroz prisutnost u radnjama i komunikaciju budu oslonac ljudima i šalju poruku da će sve proci i da smo zajedno i u ovoj krizi, da iako razdvojeni nikada nismo bili bliži”. Prema njenim rečima, Nectar je u Srbiji donaciju od 5 miliona dinara usmerio na testiranje protiv covida, a takođe doprinosi i na drugim tržištima donacijama proizvoda za infektivne klinike u Severnoj Makedoniji, donacijom etil-alholola za proizvodnju dezinfekcionih sredstava u Slovenji i donacijama proizvoda za volonterske centre i privremene bolnice širom Srbije.

Komunikacija ne sme da stane, to je najveća opasnost za brendove, kaže Milica Đokić iz Color Press Group.

„Imamo primer italijanskog Vogue koji je objavio potpuno belu naslovnicu. Za lifestyle magazin to je više nego neverovanto da se na kioscima objavi blank page. Simbolika je jaka i inpirišuća, a poruka je da moramo da vidimo svetlo na kraju tunela, kroz ponovno rađanje, veru u budućnost i papir koji treba da ispišemo, kaže Milica.

Korporativni sektor prednjači u donacijama

 Do sada je u svetu plasirano 6,7 milijardi dolara pomoći što je više novca nego što je upućeno zbirno za uragane i požare koji su zahvatili svet poslednjih godina.

“Iako je prednjačila Kina sa Alibabom i Tencent holdings kao najvećim donatorima, sada najviše donacija stiže iz Amerike gde je najveća pojedinačna donacija bila od strane Jack Dorsey osnivača Twittera od 1mld dolara, dok je Google odmah ispod sa 900 miliona”, kaže Milica Marković. Prema njenim rečima,  donacije za Srbiju prati organizacija Catalyst Balkans, a prema dostupnim podacima  u Srbiji je donirano  oko 6,5 miliona evra od čega korporativni sektor doprinosi sa 65%.

United Grupa izdvojila je 3 miliona dolara pomoći u novcu i medicinskoj opremi za sve zemlje regije u kojima posluje, od čega za Srbiju milion dolara.

 „Pratili smo situaciju i želeli smo da, kao i svaki put kad je kriza, pomognemo što je moguće više. Bilo nam je važno da se povežemo sa vladama zemalja, da se prilagodimo tržištu opreme jer ceo svet pokušava da je obezbedi i dopremi u svoju zemlju. Važno je da oprema stiže i da medicinsko osoblje može da je koristi“, kaže Jovana Lukić. Prema njenim rečima, United Grupa je i otključala sve kanale za koje je dobila saglasnost. „Gledaju se filmovi, serije, dečiji program, a iznad svega informativa koja je mnogo skočila. N1 je prema merenjima TV Beat skočio na treće mesto po gledanosti, a u korak ga prati Nova S, i to nije slučaj samo za Srbiju“, kaže Jovana.

Zaposleni u Nordeusu su sakupili 74 hiljade eura pomoći, a onda su taj iznos osnivači duplirali pa je tako Nordeus bio u prilici da pomogne sa 150 hiljada eura.

„Naši zaposleni su želeli da se uključe i odmah smo kao kompanija reagovali na njihovu donaciju, a to sve zatim multiplikovali saradnjom sa Unicef-om i Fondom B92 pokrenuvši i druge kompanije da se priključe i obezbede neophodnu medicinsku opremu“, kaže Miloš i dodaje da Nordeus u saradnji sa SZO komunicira sa registrovanim korisnicima kojih je 200 miliona i onima na društvenim mrežama kojih je još 14 miliona, svakodnevno im plasirajući relevantne inormacije. 

Novi CSR za nova vremena

„Da bi se napravio neki pomak potrebna je multiplikacija učinka, holistički pristup CSR-u i ujedinjeni front podrške“, ocenjuje Miloš Paunović.

„Potrebno nam je još brže i pametnije povezivanje svih aktera filantropske i privredne zajednice. Sam uticaj CSR-a na dalje će biti veliki, jer će odgovorno poslovanje učestvovati u remodelovanju ne samo komunikacija već i poslovanja kompanija“, smatra Milica Marković.

„Sve važnija će biti edukacija i davanje podrške ljudima kako da se prilagode novom dobu, kao i komunikacija šta kompanija radi na temu održivog i odgovornog poslovanja.“, zaključuje Mina Tadić

„I u budućnosti će biti važan brend aktivizam i purpose-driven komunikacija. Ljudi žele brendove koji sto posto stoje iza svojih postupaka i reči i čine dobro, brinu pre svega o društvu“, ocenjuje Jovana Lukić.

„Empatija, stečena u pandemiji, pomoći će iskrenim brendovima. Pričajte o tome što radite, jer svaki edukovani čitalac uvek prepozna šta je iskreno i šta ide iz srca za dobrobit svih ljudi a šta iz sebičnih razloga.“, smatra Milica Đokić.

Ceo webinar pogledajte ovde

Na našoj stranici COVID-19 možete naći vesti o akcijama koje biznis preduzima kako bi podržao borbu protiv pandemije.
Forum za odgovorno poslovanje podržava napore svih članica, i kompanija van naše mreže da podrže sve koji su pogođeni krizom. Ukoliko želite da doprinesete sadržaju stranice, saopštenja možete slati na adresu: kancelarija@odgovornoposlovanje.rs

Tagovi:

Može vam se svideti

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link