Veliko evropsko istraživanje o zastupljenosti društveno odgovornog poslovanja kod malih i srednjih preduzeća
Podeli
Beograd, 22. februar 2021. godine – U toku je veliko istraživanje o zastupljenosti društveno odgovornog poslovanja kod malih, srednjih i novoosnovanih preduzeća, koje je u ime Evropske komisije naručila Izvršna agencija za mala i srednja preduzeća (EASME). Istražvanjem koje se sprovodi u 15 evropskih zemalja, obuhvaćena je i Srbija.
Prema definiciji Evropske komisije, društveno odgovorno poslovanje (DOP) odnosi se na odgovornost preduzeća za njihov uticaj na društvo, i podrazumeva integrisanje socijalnih, ekoloških i etičkih pitanja u svakodnevno poslovanje, kao i poštovanje ljudskih prava i brigu za potrošače.
Istraživanjem su obuhvaćena preduzeća koja imaju manje od 250 zaposlenih i posluju u nekoj od sledećih osam industrija: 1) poljoprivreda i proizvodnja hrane, 2) proizvodnja tekstila, odeće i obuće, 3) transport, 4) trgovina na malo; 5) proizvodnja farmaceutskih proizvoda; 6) vađenje rada i kamena, 7) turizam i hotelijerstvo, 8) bankarstvo, finansije i osiguranje.
Pozivaju se preduzeća iz Srbije koja imaju manje od 250 zaposlenih, i posluju u nekoj od industrija koje su obuhvaćene istraživanjem da popune upitnik koji se nalazi na sledećem linku: https://survey.alchemer.com/s3/6173207/CSR-survey-for-SMEs
Cilj celokupne studije je da proceni dosadašnju primenu principa društvene odgovornosti i održivosti među evropskim malim i srednjim preduzećima (MSP), prikupi primere dobre prakse i istraži koja vrsta podrške je potrebna preduzećima koja su voljna da se uključe u prakse DOP-a širom Evrope.
Studija bi trebala da pomogne u predlaganju preporuka i praktičnih rešenja za podsticanje društveno odgovornog poslovanja među evropskim MSP i novoosnovanim preduzećima – što može uključivati finansijsku podršku, edukaciju i smernice ili mogućnosti umrežavanja za lokalna preduzeća koja su zainteresovana da svoju poslovnu praksu učine etičnijom i održivijom. Završna studija će takođe biti upotpunjena praktičnim alatima putem kojih MSP mogu da unaprede svoje poslovanje.
Za sprovođenje istraživanja i izradu studije zadužen je institut za istraživanje politika, Visionary Analytics.
Ilustracija: pixabey.com