UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

FOP

Država ne podstiče društveno odgovorno poslovanje u Srbiji

2 min read
Podeli

Beograd, 29. septembar – Forum za odgovorno poslovanje – prva mreža društveno odgovornih kompanija u Srbiji – i Smart kolektiv danas su u rezidenciji ambasadora Kraljevine Holandije promovisali studiju „CSR u Srbiji – analiza stanja i primeri dobre prakse” koja je objavljena uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) i Instituta za održive zajednice.

Studija sadrži sveobuhvatnu uporednu analizu politika Evropske unije i Srbije o pitanjima u vezi sa društveno odgovornim poslovanjem, kao i stavove građana o društveno odgovornom poslovanju i primere dobre prakse kompanija članica Foruma za odgovorno poslovanje.

“Objavili smo ovu studiju s namerom da ukažemo na korake koje je neophodno preduzeti radi unapređenja pravnog i političkog okvira za međusektorska partnerstva i društveno odgovorno poslovanje u Srbiji, kao i na činjenicu da Srbija u ovoj oblasti u velikoj meri zaostaje za Evropskom unijom. Bez mnogo ozbiljnijeg , strateškog pristupa naše države ovoj temi ne možemo očekivati ni veću odgovornost kompanija, a time kao društvo u celini mnogo gubimo“, izjavio je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje.

Prema ovoj studiji, Srbija posebno zaostaje u oblasti regulacije radnih odnosa i zaštite životne sredine, ali i po nestimulativnoj poreskoj politici za korporativnu filantropiju. Iako je Vlada 2010. godine donela Strategiju razvoja i promocije društveno odgovornog poslovanja u Republici Srbiji 2010-2015. godine, do danas je nepoznato da li su uopšte formirani Savet za razvoј i promociјu društveno odgovornog poslovanja i Tim za implementaciјu Strategiјe, koji su nadležni za njeno sprovođenje, a o njihovom radu i sprovođenju Strategije nema izveštaja.

Stavovi građana koji su sastavni deo ove studije, a bili su predmet istraživanja Smart kolektiva i Ipsos Strategic Marketinga u novembru 2013. godine, ukazuju, između ostalog, i na veliki jaz koji postoji između očekivanja i poverenja građana kada su u pitanju društveni akteri koji treba da rade za dobrobit društva, pa su tako velike međunarodne kompanije – po očekivanjima građana na 6. mestu, dok su po poverenju na visokom 2. mestu, ispred medija, velikih domaćih kompanija, organizacija civilnog društva, skupštine i lokalne samouprave.

Velike međunarodne kompanije su i donele društveno odgovorno poslovanje u Srbiju, a publikacija sadrži i primere dobrih praksi kompanija članica Foruma za odgovorno poslovanje, koji je u Srbiji formiran 2008. godine, pod nazivom Forum poslovnih lidera. Nakon skoro 15 godina razvoja ovog koncepta, kojim se bave iskuljučivo kompanije i organizacije civilnog društva, postavlja se pitanje da li je društvena odgovornost nekolicine velikih međunarodnih kompanija koje posluju u Srbiji dovoljna, ili je ovoj zemlji potreban širok konsenzus oko ovog pitanja, koji će podrazumevati pre svega delotvoran socijalni dijalog i donošenje strategije koja će se sprovoditi, zatim integrisanje strateških principa u pravni okvir, i najzad, primenu zakona.

Tagovi:

Može vam se svideti

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link