UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

COVID-19 FOP FOP aktuelnosti Vesti

Forum poziva na odgovornost, solidarnost i liderstvo

4 min read
Podeli
Naš Beograd 2011, Gerontološki centar

Beograd, 17. mart 2020. – Forum za odgovorno poslovanje pripremio je neobavezujuće preporuke za preduzeća u vezi sa postupanjem u skladu sa aktuelnom situacijom povodom suzbijanja epidemije virusa COVID-19, u kojima poziva na odgovornost, solidarnost i liderstvo u kriznim vremenima.

U nastavku se nalazi sadržaj dokumenta, a Forum za odgovorno poslovanje, poziva poslovni sektor da pošalje svoje preporuke i savete i o tome kako može da doprinese, ali i o problemima i izazovima sa kojima se suočava. Forum za odgovorno poslovanje će redovno izveštavati o inicijativama poslovnog sektora, kako bismo deleći iskustva, dobra rešenja i primere ali i izazove, svi naučili važne lekcije i zajednički usmerili resurse tamo gde su najpotrebniji.

Neobavezujuće preporuke Foruma za odgovorno poslovanje za preduzeća u Srbiji 
Verzija 20201, ažurirana: 16.03.2020

Rizici u radnom okruženju: Kako zaštiti zaposlene? 

U nastavku se nalazi spisak mera koje kompanije mogu preduzeti kako bi osigurale da zaposleni, partneri, dobavljači, budu bezbedni, zdravi i sigurni, kao i da maksimalno umanje svoj doprinos dodatnom širenju ovog opasnog virusa.

  1. Prateći nacionalne preporuke nadležnih službi, obavezno propisati pojačane higijenske mere na radnom mestu, a koje se, pre svega, odnose na pranje ruku i međusobnu razdaljinu zaposlenih na radnim mestima;
  2. Planirati i uvesti mere koje značajno smanjuju direktan kontakt zaposlenih sa klijentima/korisnicima/potrošačima, kao i drugim zaposlenima koji rade na različitim lokacijama;
  3. U slučajevima kada zbog prirode posla nije moguće smanjiti direktan kontakt sa korisnicima/klijentima/potrošačima, obavezno obezbediti zaposlenima zaštitnu opremu u zavisnosti od procenjenog rizika, a minimum u vidu higijenskih rukavica ukoliko imaju direktan kontakt sa predmetima i drugim osobama; 
  4. Planirati dodatnu nabavku sredstava za higijenu i obezbediti dovoljne količine sapuna, sredstava za dezinfekciju i ubrusa, kako bi propisane mere u radnom okruženju mogle biti sprovedene;
  5. Organizovati redovnije čišćenje i provetravanje radnih prostorija;
  6. Pripremiti i propisati politike i procedure vezane za fleksibilne radne uslove, kao što su rad na daljinu i rad po smenama u manjim grupama;
  7. Obezbediti adekvatnu tehničku i IT insfrastrukturu koja može da podrži mere koje se odnose na rad na daljinu ili rad sa korisnicima na daljinu;     

Poslovni rizici: Kako voditi poslovanje u doba krize?

U slučaju kriznih situacija poput virusa COVID-19, ključna je uloga lidera i menadžera, kao i koordinisano uključivanje različitih poslovnih funkcija, u kojoj svaka doprinosi u svom polju ekspertize stvarajući sinergetske efekte. Iako su vanredne situacije, po prirodi stresne, one takođe predstavljaju priliku za preispitivanje postojećih poslovnih modela, procedura i jačanje otpornosti biznisa na spoljašnje uticaje.  Neka od pitanja koja treba razmotriti:  

  1. Kakav uticaj na poslovanje će imati odsustvo zaposlenih u slučaju da se razbole ili budu primorani da ostanu u karantinu?  
  2. Šta su kritične aktivnosti, ključni procesi i radna mesta i šta je sve potrebno da bi se oni održali u funkciji?
  3. Šta su strateški važni prioriteti za vaše preduzeće i da li oko toga postoji koncenzus? 
  4. Kakav uticaj će situacija imati na snabdevanje sirovinama, naročito ukoliko to uključuje uvoz iz inostranstva? 
  5. Kako će reagovati tržište, da li će se potrebe potrošača promeniti i u kom pravcu?
  6. U kojoj meri druga preduzeća zavise od vašeg biznisa? Kako se vaše odluke odražavaju na vaš lanac dobavljača i poslovne partnere?
  7. Koje su finansijske implikacije i procene solventnosti? 
  8. Pod kojim uslovima se mora doneti odluka o smanjenju poslovne aktivnosti ili prekidu poslovanja?

Akcije koje možete preduzeti već danas

Neki od praktičnih saveta, koje možete primeniti sada kako biste umanjili poslovne rizike koji će se pojaviti sutra:

  • Formirajte komitet/savet sačinjen od predstavnika ključnih poslovnih funkcija i stručnih lica kao što su lica zadužena za zdravlje i bezbednost na radu, sa kojima ćete se redovno sastajati (online ili telefonski) kako biste osigurali pravovremenu razmenu informacija, sprovođenje dogovorenih mera i izveštavanje o njihovim efektima;
  • Komunicirajte sa zaposlenima i sprovodite mere u zavisnosti od trenutne situacije, i preporukama nadležnih institucija. U ovakvim situacijama, ne postoje konačna rešenja, situacija se menja iz dana u dan i najbitnije je održavati redovnu komunikaciju sa zaposlenima i držati iz informisanim i uključenim;   
  • Konsultujte se u pogledu svih zakonskih obaveza, sa sindikatima u pogledu njihovih stavova, relevantnim stručnim udruženjima – pokažite dobru volju i procenite realne mogućnosti dodatne podrške za zaposlene bez ugrožavanja egzistencije kompanije;  
  • Ohrabrite i edukujte svoje potrošače – iskoristite marketinške kanale komunikacije da pošaljete snažne poruke potrošačima/kllijentima o ličnoj odgovornosti, solidarnosti ali i međusobnoj pažnji kroz male gestove koji u ovakvim situacijama mnogo znače; 
  • Stavite resurse na raspolaganje za najurgentnija stanja, u skladu sa svojim mogućnostima, i tamo gde za tim postoji potreba u pogledu logistike; 
  • Podržite lokalna mala i srednja preduzeća sa kojima srađujete kroz revidirane uslove poslovanja, odložene rokove plaćanja, grejs periode ili druge vidove podrške u skladu sa aktuelnim potrebama; 
  • Uključite se u lokalne inicijative,  pokažite solidarnost sa zaposlenima, partnerima i potrošačima;
  • Razmotrite prilagođavanje proizvoda, usluge ili načina poslovanja i iskoristite nove tržišne prilike obezbeđujući neophodne proizvode/usluge po fer cenama;     
  • Naučene lekcije implementirajte u organizijsko znanje koje će biti sadržano u procedurama, politikama i korišćeno u budućnosti.   

Svoje sugestije, savete i naučne lekcje u cilju unapređenja ovog dokumenta možete nam slati na: kancelarija@odgovornoposlovanje.rs 

Vesti o merama koje biznis preduzima u cilju suzbijanja epidemije i ublažavanja posledica virusa, možete pratiti na našoj stranici: COVID-19.

Tagovi:
Prethodni članak

Može vam se svideti

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link