Najbolji programi angažovanja zaposlenih u lokalnim zajednicama u 2013.
Podeli
Nagrade za korporativno volontiranje za 2013. godinu uručene su u sredu, 25. septembra na događaju koji je održan u Smart kolektivu u Beogradu. Dodelu Nagrade za korporativno volontiranje po treći putorganizovali su Forum poslovnih lidera Srbije i Smart kolektiv, sa ciljem da prepoznaju i nagrade programe koji su u proteklih godinu dana najviše doprineli razvoju lokalnih zajednica i razvoju zaposlenih. O dobitnicima nagrade, odlučivao je žiri u sastavu: Zoran Martinović, državni sekretar u Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike Republike Srbije, Dragana Roter, članica UO Foruma poslovnih lidera i Rukovodilac korporativnih komunikacija u Kompaniji Vip mobile, Nebojša Rako, direktor Asocijacije HR profesionalaca, Bogdan Gavanski, šef misije Instituta za održive zajednice i Suzana Krstić, menadžerka Grupe “Hajde da… “.
Dobitnik glavne nagrade koja se dodeljuje za Najbolji program volontiranja je Erste Banka za program “Pravi dan za veliku stvar”, kojise sprovodi već pet godina i čini integralni deo strategije društveno odgovornog poslovanja Banke. “Nagrada za korporativno volontiranje nas je iskreno obradovala. U trenutku kada je iza nas šest godina aktivnog volonterskog angažmana u našoj društvenoj zajednici i kada u bazi volontera imamo više od jedne trećine zaposlenih sa teritorije cele Srbije, izuzetno smo ponosni na rezultate koje smo ostvarili na brojnim grupnim volonterskim akcijama, kao i putem programa individualnog volontiranja. Upravo zbog toga nam je drago što su efekti ovakvih incijativa dobili priznanje i od strane stručne javnosti, što za nas predstavlja potvrdu da smo na pravom putu i da treba nastaviti u istom pravcu.”, izjavila je ovom prilikom Ana Devetak iz Erste Banke.
Kompanija GlaxoSmithKline Srbija i Crna Gora dobitnik je nagrade u kategoriji Razvoj zaposlenih, za program „Zlatni izazov“ koji pored doprinosa lokalnoj zajednici, posebnu pažnju poklanja razvoju ličnih i profesionalnih veština kod zaposlenih. Krozovaj programa zaposleni su organizovali humanitarnu akciju „Zlatni izazov“ u okviru koje su kroz trčanje, plivanje, brzo hodanje i vožnju bicikla prešli 2012 kilometara i istovremeno sakupili donacije za podršku srpskim porodilištima.
U kategoriji Najuspešnije partnerstvo u lokalnoj zajednici, koja nagrađuje uspešna partnerstva između kompanija i neprofitnih organizacija pri sprovođenju programa volontiranja,nagrađena je kompanija Coca-Cola Sistem za program Coca-Cola novogodišnji karavan „Pokrenimo čaroliju zajedno“. U okviru ovog programa je, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i uz volontersko angažovanje zaposlenih, sakupljeno više od 15 hiljada dečjih knjiga i renovirane su dečje sobe u 11 bolnica.
U kategoriji Merenje rezultata nagrađen je program Societe Generale Banke „Inkluzivna akademija“ za metodologiju praćenja i merenja efekata koje je program ostvario na povećanje zapošljivosti osoba sa invaliditetom. U okviru ovog programa koji se sprovodi u saradnji sa organizacijom Forum mladih sa invaliditetom, 18 polaznika je završilo stručnu praksu u Societe Generale banci, a veći deo njih je, zahvaljujući stečenim veštinama i znanjima, uspeo da pronađe zaposlenje.
Prisutnima su se na događaju obratili Zoran Martinović, državni sekretar u Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike Republike Srbije i Ričard Pejsner, predsednik upravnog odbora Instituta za održive zajednice sa sedištem u Vermontu u SAD, organizacije koja već dugi niz godina podržava povezivanje civilnog društva i poslovne zajednice u cilju pronalaženja zajedničkih održivih rešenja.
Ovaj događaj poslužio je kao prilika da se okupe i učesnici velike volonterske akcije „Naš Beograd“ koju Smart kolektiv i Forum poslovnih lidera Srbije organizuju već pet godina i u okviru koje se uključuje veliki broj zaposlenih iz različitih kompanija kako bi lično doprineli stvaranju boljih uslova za život u svom gradu.
„Korporativno volontiranje predstavlja efikasan način da se zaposleni u kompaniji upoznaju sa problemima lokalne zajednice. Ono što kompanija na ovaj način uloži u pomoć konkretnim organizacijama i institucijama, višestruko se vraća kroz motivisanije i lojalnije zaposlene, bolji imidž i partnerstvo sa lokalnom zajednicom.“ – objašnjavaju u Smart kolektivu, organizaciji koja administrira rad Foruma poslovnih lidera Srbije i koja je prva u Srbiji počela da se bavi promocijom međusektorskih partnerstava i korporativnog volontiranja kao oblika angažovanja kompanija u lokalnoj zajednici.