UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

CSR koncept Filantropija FOP aktuelnosti Vesti

Održan panel posvećen korporativnoj odgovornosti i filantropiji na Kopaonik biznis forumu

2 min read
Podeli

Direktor Foruma za odgovorno poslovanje (FOP), Neven Marinović, moderirao je panel diskusiju “Korporativna odgovornost, empatično liderstvo i filantropija” koja je održana 8. marta na Kopaonik biznis forumu. O tome da li je društveno odgovorno poslovanje samo PR ili postoje dugoročni interesi razgovarali su Tisa Čaušević, menadžerka za javne i regulatorne poslove Coca-Cola HBC Srbija, jedne od članica FOP-a, Milena Đorić Gudurić, regionalni marketing menadžer za tržišta Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine  u kompaniji Mastercard, Jovan Purar, direktor društva i direktor sektora pravnih i opštih poslova u MK Grupi i Ana Koešal, izvršna direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac. 
 
Tokom diskusije, učesnici su se složili da društveno odgovorno poslovanje (CSR) sve više postaje neraskidiv deo poslovanja i biznis prakse, ne samo zbog reputacije kompanija, već i zbog očekivanja svih aktera, kupaca, klijenata, zaposlenih i same zajednice. Pored toga, sve su veći izazovi kojima smo okruženi kao što su klimatske promene, nejednakost i inkluzija, svest o njima je prisutna i kompanije ne mogu da ih ignorišu. Milena Đorić Gudurić iz kompanije Mastercard rekla je da „nema dugoročno uspešnih kompanija u neuspešnom društvu“ i istakla „vodimo se filozofijom da poslujemo dobro, čineći dobro.“  

Partnerstvo ima kjučnu ulogu za rešavanje ovih izazova, fondacije i organizacije civilnog sektora imaju veštine i direktan kontakt u radu sa korisnicima na terenu, dok kompanije imaju resurse i znanja i njihova saradnja je neophodna, zaključili su panelisti. Takođe su se složili da je potrebno učešće svih aktera, uključujući i državu koja je važan faktor u promociji i stimulisanju održivog poslovanja, kao i medije koji mogu da podstiču kompanije da posluju bolje, kao i da prenose dobre priče. 

„Dobro je i važno da privatni sektor bude pokretač promena i da, u saradnji sa državnim institucijama, lokalnim zajednicama, partnerima aktivno utiče na pronalaženje rešenja ne samo za izazove, već i za kontinuiran napredak i razvoj”, izjavio je Jovan Purar iz MK Group. Ana Koešal, izvršna direktorka, Fondacija Ana i Vlade Divac istakla je značaj partnerstva svih ključnih javnosti, kao i da mediji imaju veoma važnu ulogu. 

Kada je budućnost društveno odgovornog poslovanja u pitanju, ono zavisi i od delimične regulacije ove oblasti, pre svega od strane EU, kao i u inkorporiranju ciljeva održivog razvoja u biznis strategije i ciljeve, zaključili su panelisti. 

Vodeći se krilaticom “Bolji biznis za bolje društvo”, Forum za odgovorno poslovanje okuplja kompanije koje doprinose razvoju društva kroz principe održivog razvoja i podstiče biznis sektor da bude aktivan i pouzdan partner zajednice u kojoj posluje. Forum osnažuje kompanije da posluju u skladu sa principima održivosti, odgovornosti i etike, i kroz sinergiju resursa i znanja doprinosi sprovođenju dobrih poslovnih praksi koje donose pozitivan i merljiv društveni uticaj. Članice Foruma za odgovorno poslovanje su: A1, Atlantic grupa, Bambi, Banca Intesa, Belgrade Airport, Bosis, B92, Coca-Cola HBC Srbija, Delhaize Serbia, Delta Holding, Direct Media, Elixir group, Erste Bank, Eurobank Direktna, Gecić law, Lidl Srbija, Manpower Group, Moravacem, Nelt Co, Nestlé Adriatic S, Nordeus, OTP Banka, PepsiCo, Represent Communications, Telekom Srbija, Telenor, TITAN Cementara Kosjerić, UniCredit Bank. 

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link