Održana treća konferencija o društveno odgovornom poslovanju “CSR Forum”
Podeli
Posetioci CSR Foruma imali su priliku da se upoznaju sa najnovijim tendencijama iz oblasti društveno odgovornog poslovanja (DOP) i da čuju iskustva direktora multinacionalnih i domaćih kompanija i predstavnika poslovnih udruženja, Vlade, diplomatskih misija i međunarodnih organizacija. Na panel diskusijama, kroz različite perspektive razvijenih zemalja i zemalja u razvoju, učesnici su razgovarali i o potencijalnim rešenjima koja mogu da se primene u Srbiji.
Na otvaranju konferencije govorili su Frederik Kuen, predsednik Foruma poslovnih lidera i predsednik Izvršnog odbora Societe General Banke, Suzan Fric, direktorka Misije USAID u Srbiji i Neven Marinović, direktor Smart kolektiva. Kuen je izjavio da je „CSR forum jedinstvena prilika da kompanije članice FPL predstave dostignuća i rezultate brojnih aktivnosti sprovedenih tokomgodine, kao što su volontiranje zaposlenih, podrška preduzetništvu mladih i očuvanju životne sredine. Još važnije je to što CSR forum kompanijama pruža mogućnost za uspostavljanje saradnje sa javnim i civilnim sektorom, predstavnicima međunarodnih organizacija, sa kojima delimo opredeljenje za održivu budućnost, što može da se postigne samo kroz međusektorska partnerstva“. Fric je rekla da će „razmena mišljenja između stručnjaka za društveno odgovorno poslovanje iz različitih sektora i različitih delova sveta na CSR forumu, oblikovati budućnost ovog koncepta u Srbiji“, kao i da „investirajuci u inicijative neproftinih organizacija kompanije direktno investiraju u budućnost Srbije“. Marinović je poručio da „moramo da prevaziđemo staru podelu na sektore koja podrazumeva da se svako bavi svojom sferom. Danas je više nego ikad jasno da svi moramo da radimo zajedno.“
Prvi panel bavio se društveno odgovornim i održivim poslovanjem u nacionalnom, evropskom i globalnom kontekstu, a moderirao ga je Zoran Stanojević, urednik na RTS. Najbolje primere, trendove i izazove predstavili su Stiven Fiš, potpredsednik Foruma poslovnih lidera Srbije i rukovodeći partner za Srbiju kompanije Ernst&Young; Ramon Vajdinger, generalni direktor, Coca Cola Hellenic; Marko Kapelini, zamenik predsednika Izvršnog odbora, Banka Intesa;Serdar Dinler, predsednik CSR Asocijacije Turske;Sanja Ivanić, direktorka Francusko-srpske privredne komore; Emilija Lilić, menadžerka eksternih komunikacija, Tigar AD. Učesnici panela su se složili da bi DOP trebalo da bude sastavni deo poslovnih strategija kompanija, a ne dodatna aktivnost, kao i da posebna zakonska regulativa ne bi doprinela razvoju ovog koncepta, već bi ga usporila.
Drugi panel bavio se filantropijom, a moderirao ga je Neven Marinović. O tome gde se vlade, kompanije i pojedinci susreću u stvaranju boljeg društva govorili su Nj.E. Loran L. Stokvis, Ambasador Kraljevine Holandije u Srbiji; Danko Runić, direktor Agencije za evropske integracije i saradnju sa udruženjima Gradske uprave grada Beograda; Andri Martinenko, CSR ekspert pri Ambasadi Švedske; Veran Matić, Predsednik Upravnog odbora Fonda B92; Guido Munci, programski koordinator za Evropu i Centralnu Aziju, Unicredit Fondacija. Osnovni zaključci ove diskusije su da u rešavanje društvenih problema treba da se uključe i javni i poslovni i civilni sektor, ali da je isto tako uloga pojedinca kao inicijatora promena od izuzetnog značaja.
Kroz inovativne modele kao što je Sajam partnerstva, CSR Forum je i ove godine podstakao uspostavljanje saradnje, jer su interakcija i zajednički napori sva tri sektora preduslov za razvoj društva. Na Sajmu su se predstavila socijalna preduzeća sa svojim proizvodima i organizacije koje imaju potrebu za volonterima. Kompanije i institucije biće odgovornije tako što će u svoj lanac dobavljača uključiti socijalna preduzeća, a stručnost svojih zaposlenih volonterski staviti na raspolaganje neprofitnim organizacijama. Na ovogodišnjem CSR Forumu predstavljene su i društveno odgovorne aktivnosti članica Foruma poslovnih lidera Srbije koje su obeležile 2012. godinu.
Pokrovitelj konferencije: Coca-Cola Hellenic;
Glavni partner: Victoria Group;
Partneri: Societe Generale, Vip mobile, Erste Banka, Banca Intesa, Titan Cementara Kosjerić iHolcim Srbija.
Partneri Sajma:USAID i Institut za održive zajednice (ISC).