UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

Blog Edukacija Radno okruženje Tržište

Besplatni digitalni alati za NVO: TechSoup Serbia

3 min read
Podeli
Besplatni alati za NVO

Beograd, 25. novembar 2020. godine – Prelazak na rad van kancelarije i sve češća potreba za upotrebom digitalnih alata za organizaciju poslovanja izazvali su dodatne troškove preduzećima. Iako biznis softver paketi mogu mnogo da koštaju, za nevladine organizacije postoje alternativna rešenja, zahvaljujući kojim mogu da pristupe digitalnim proizvodima za znatno manje novca.

Redakcija našeg veb-sajta je istraživala i ovim putem vam predstavljamo platformu koja je namenjena isključivo neprofitnim organizacijama. Prema zvaničnom veb-sajtu, TechSoup Balkans je deo globalne inicijative koja pomaže rad nevladinih organizacija kroz donaciju licenciranih sofvera. TechSoup obezbeđuje NVO pristup korisnim digitalnim alatima za frakciju troška, pritom sjedinjujući mnoštvo softver proizvoda na jednom mestu radi lakših pregleda, informisanja i kupovine.

Da pristupe digitalnim alatima u ponudi, nevladine organizacije treba da registruju svoju organizaciju na TechSoup veb-sajtu koji odgovara zemlji u kojoj organizacija posluje (Srbija, Crna Gora, Bosna i Hercegovina ili Hrvatska) i potom poruče licencirani sofver. Iako su pristup i upotreba alata besplatni, prilikom narudžbine plaća se administrativna naknada u visini od 2-9% komercijalne cene proizvoda – što je znatno manje nego što ii softver inače koštao. Odabrani proizvod de dobija direktno od donatora, koji je ujedno i provajder/vlasnik softvera.

Koji digitalni alati su dostupni preko TechSoup Balkans?

TechSoup Balkans nudi mnoštvo alata koji se mogu koristiti u svakodnevnom poslovanju. Radi lakšeg pregleda, svi su svrstani u kategorije, a to su:

  1. Cloud Computing (alati za skladištenje podataka, upravljanje projektima, saradnju i još mnogo toga u onlajn okruženju),
  2. Communicate & Collaborate (alati za komunikaciju i saradnju),
  3. Go Green (alati za uštedu energije i resursa, kao i virtuelnu komunikaciju),
  4. Keep Systems Secure (antivirus programi i zaštita sistema),
  5. Manage Donors and Constituents (poslovna rešenja za ERP, CRM i poslovnu analitiku),
  6. Manage Workstations (alati za podatke i sisteme),
  7. Organize and Manage Data (alati za upravljanje podacima),
  8. Planning and Strategy (alati za planiranje i strategiju),
  9. Servers and Networks (serveri i mreže, imejl),
  10. Social Media and Community (alati za društvene mreže),
  11. Train and Learn (alati za onlajn učenje),
  12. Web, Multimedia and Design (alati za multimedija i dizajn sadržaja),
  13. Website Management (alati za upravljanje i dizajn veb-sajta),
  14. Work Remotely (alati za rad na daljinu).

Neki od provajdera su Google, Amazon, Asana, Autodesk, Microsoft, BitDefender, Tableau, Zoom, TeamViewer, i mnogi drugi donori koji obezbeđuju nevladinim organizacijama pristupačna rešenja za njihove poslovne potrebe.

Kako pristupiti TechSoup Balkans ponudi?

Donacije su dostupne predstavnicima:

  • Fondacija registrovanih unutar jedne od država koje TechSoup pokriva (SRB, CG, BiH, HR),
  • Društava/udruženja/zadruga sa pravnim sedištem unutar jedne od četiri zemalja).

Potrebno je podneti dokaz o registraciji organizacije, što podrazumeva rešenje, statut i ID/OIB broj. Nevladina ustanova može takođe biti i muzej, biblioteka, religijska institucija ili sportski kub.

Ako su ovi uslovi ispunjeni, onda se nastavlja sa daljom procedurom, odnosno:

  1. Registracijom pojedinca.
  2. Registracijom neprofitne organizacije.

Kada su jednom nalozi aktivirani i organizacija dobila podtvrdu o ispunjenju uslova, registrovani korisnici mogu odabrati proizvode koje žele i dodati ih u korpu. Potom se plaća administrativnu naknadu, koja je, kao što smo već pomenuli, znatno niža nego kada bi se alati kupovali direktno preko zvaničnog veb-sajta (a da ne pominjemo rizike ilegalnog preuzimanja!). Plaćanje administrativne naknade se vrši samo jednom i omogućava pun pristup licenciranom proizvodu. Tako, na primer, Microsoft Office paket košta 358 umesto 37 evra, a BitDefender GravityZone Business Security sofver 108 umesto 715 evra, itd.

Cene proizvoda za Srbiju pe mogu pronaći direktno na veb-sajtu ili u katalogu.

Za sva pitanja ili nedoumice, korisnici mogu da kontaktiraju TechSoup Balkans tim putem njihovog onlajn formulara.

FOP takođe sarađuje sa kompanijama članica Foruma za poboljšanje i olakšanje načina rada, pogotovo u nepredvidivim uslovima i kriznim situacijama, kao što je trenutna, izazvana pandemijom. S ciljem da omogući dodatno znanje i resurse, FOP organizuje niz digitalnih radionica, u okviru svog projekta, ,,Naš Beograd”.

Dosad smo održali radionice ,,Digitalno bankarstvo” sa Vojvođanskom bankom, kao i ,,Efikasni u digitalnom okruženju” sa Nordeus-om. Ovim putem, učesnici su imali priliku da otkriju prednosti digitalnog bankarstva za lakše upravljanje finansijama, kao i da se upoznaju sa brojnim digitalnim alatima za rad na daljinu i efikasnu organizaciju dužnosti. Planiramo još nekolicinu ove godine, tako da, pratite naše publikacije na veb-sajtu i društvenim mrežama!

Disklejmer: Sva mišljenja izneta u tekstu su isključivo informativnog karaktera. Za najaktuelnije informacije, načine funkcionisanja usluga i više detalja o proizvodima, molimo da se obratite TechSoup Balkans putem njihovog onlajn formulara.

Autor teksta: Milana Vračar

Tagovi:

Može vam se svideti

Ostavite komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link