Održana još jedna uspešna FOP radionica: ,,Efikasni u digitalnom okruženju” sa Nordeus-om
Podeli

Beograd, 24. novembar 2020. godine – Forum za odgovorno poslovanje (FOP) i Nordeus su organizovali virtuelno okupljanje za predstavnike organizacija civilnih društava, na kom nam je Nordeus-ov CSR stručnjak, Miloš Paunović, podelio svoje iskustvo u korišćenju niza alata koje koristi za efikasniji, produktivniji i kolaborativniji način rada u digitalnom okruženju.
FOP je organizovao ovu radionicu ne bi li zainteresovanima omogućio jednočasovnu konsultaciju i razmenu korisnih informacija u vezi sa digitalnim alatima i aplikacijama koji bi mogli da pojednostave poslovne obaveze i olakšaju upravljanje dužnostima. S obzirom da nas je pandemija primorala na iznenadnu i brzu promenu radnog okruženja, odnosno, udaljavanje iz kancelarije i prelazak na rad na daljinu, mnogo nas se suočilo sa brojnim izazovima i poteškoćama koje je ova smena donela.
Na primer, neki od izazova koje su učesnici naše radionice naveli su:
- Komunikacija (od dostupnosti sagovornika, preko prezasićenosti onlajn sastancima, do loše interpretacije i neefikasnog tretiranja informacija),
- Kreativnost (ideje se ne rađaju isključivo tokom Zoom poziva),
- Promena svesti (privići se na daljinu i digitalno okruženje),
- Promena sveukupnog načina poslovanja (adaptirati poslovanje na nove uslove),
- Nepoznavanje onlajn sveta (usled godina, obrazovanja, manjka potrebe za prethodnom upotrebom), i sl.
Shodno tome, Miloš je ukazao na mnoštvo alata i softvera za internu komunikaciju kao što su (Slack, Google Hangouts – G Suite, Zoom, Microsoft Teams, email), kolaboraciju i upravljanje projektima (Miro, Trello, Toggl), grafički dizajn (Canva), i druge. Takođe, podelio je sa nama pametne prakse i savete kako do bolje komunikacije i efikasnog rada tima na daljinu.
Neke od ključnih saveta sa sastanka bili bi:
- Postarajte se da vaš tim redovno i otvoreno komunicira, na primer, kroz grupne dnevne razgovore od max. 10 minuta za brzu razmenu ključnih informacija.
- Bitne podatke, informacije i projekte čuvajte u posebnim folderima, kojima svako može da pristupi bilo kad, i gde je rizik od gubitka značajno umanjen.
- Treba posvetiti izvesno vreme planiranju i kreativnom razvoju i proizvoda i zaposlenih, što implicira i vreme bez uznemiravanja pozivima (tzv. time-off).
- Digitalni alati mogu pomoći, ali neophodno je obučiti vaše zaposlene za upotrebu istih i osigurati optimalno ušešće svih.
- Treba isprobavati alate dok god niste u potpunosti zadovoljni i sigurni da odgovaraju vašem poslovanju i potrebama.
- Mnoge softver kompanije nude posebne olakšice, pristup i planove neprofitnim, nevladinim organizacijama, koje definitivno treba iskoristiti.
Radionica je organizovana kao deo tradicionalne volonterske manifestacije “Naš Beograd” u okviru koje stručnjaci iz kompanije dele znanja i veštine sa građanima i organizacijama koje doprinose kvalitetu života u lokalnoj zajednici.
Naš Beograd 2020 organizuje Forum za odgovorno poslovanje u okviru Projekta unapređenje okvira za davanje koji finansira USAID, a sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ane i Vlade Divac, a dodatno čine Trag fondacija, Smart kolektiv, Catalyst Balkans, Forum za odgovorno poslovanje, Srpski filantropski forum i Privredna komora Srbije.