Nestlé-ova fabrika u Surčinu ostvaruje nulti uticaj na životnu sredinu
Podeli
Beograd, 10. novembar 2020. godine – Fabrika kompanije Nestlé u Surčinu, jedne od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji hrane i pića, postala je prva fabrika u Srbiji sa nultim uticajem na životnu sredinu.
Tim povodom, kompanija je organizovala virtuelni događaj, ,,Eko tura: Obilazak Nestlé fabrike u Surčinu”, tokom kog je okupila javnost i demonstrirala načine funkcionisanja fabrike, u kojoj se sav otpad reciklira, ponovo koristi ili upotrebljava za proizvodnju energije, tako da ništa ne završi na deponijama. Takođe, fabrika je poboljšala upotrebu vode i električne energije, unapredila pakovanja i umanjila emisije gasova.
Tanja Žigić, direktorka fabrike u Surčinu i Stefan Bukvić, specijalista za zdravlje i bezbednost, sproveli su gledaoce kroz fabriku, proizvodni pogon i reciklažno dvorište, uz usputno izlaganje raznih akcija i investicija koje je Nestlé preduzeo za uspostavljenje optimalnijih načina rada i uštedu resursa. Tako su, na primer, smanjenjem veličine ambalaža umanjene potrošnja papira za čitavih 60 tona na godišnjem nivou, kao i emisije ugljen dioksida. Izdvajanjem komunalnog otpada u posebne reciklažne kante, taj otpad se kasnije prerađuje u gorivo ili koristi u druge svrhe, što takođe podržava održivi pristup proizvodnje i upotrebe prirodnih resursa.
Ovaj inovativni reciklažni proces Nestlé je uspostavio u saradnji sa Sekopakom, koji je vodeći operater sistema za upravljanje ambalažnim otpadom u Srbiji. Predstavnici ove dve kompanije pozivaju sve da se posluže rezultatima kao primerom dobre prakse za uspostavljanje Zero Waste politike proizvodnje, ali i za podizanje svesti građana i izmenu navika potrošača.
“Osim održive proizvodnje i napora u zaštiti životne sredine Nestlé posvećeno radi i na širenju svesti o važnosti ove teme, pa je tako nedavno sprovedena i prva ekološka onlajn edukacija mladih #NestleČuvaPrirodu u okviru koje su ispunjavali dnevne izazove u uštedi vode, struje i korišćenja ekološke ambalaže umesto plastike“, izjavila je Tanja Žigić.
Nestlé teži da se trajno pozicionira kao odgovorni lider koji služi svojoj lokalnoj zajednici i, kroz brojna partnerstva i saradnju sa stejkholderima obezbeđuje održivi rast i razvoj poslovanja. Jedan od globalnih ciljeva kompanije je smanjenje emisija gasova koji izazivaju efekat staklene bašte, čiji su rezultati već vidljivi. U poslednje četiri godine, Nestlé je u 100 svojih distributivnih centara umanjio emisiju gasova za skoro 40%. Dalji planovi uključuju i odgovornije snabdevanje sirovinama i nulti nivo krčenja šuma.
Izvor: Nestle.rs