UČITAVANJE

Ukucaj za pretragu

Društvena odgovornost na tržištu

Društvena odgovornost na tržištu podrazumeva više nivoa odgovornosti koji se zasnivaju na principu ,,fer” poslovne prakse, odnosno, etičkog ophođenja kompanije prema svim ključnim stejkholderima.

Jedna dimenzija odgovornog ponašanja na tržištu podrazumeva promovisanje etičkog ponašanja u oblastima borbe protiv korupcije, zdrave konkurencije, odgovornog učešća u kreiranju javnih politika i sl. Ovo je ujedno i način da se promovišu vrednosti kao što su pravičnost, transparentnost i integritet, što ima poseban značaj u nedovoljno uređenom i nestabilnom poslovnom i društvenom okruženju, gde poslovni sektor može znatno da utiče na podizanje standarda poslovanja.

Za promovisanje i unapređenje CSR praksi, od neprocenjivog značaja su aktivnosti kompanija lidera u društvenoj odgovornosti u okviru globalnih i lokalnih CSR mreža i koalicija, kao i drugih poslovnih i sektorskih udruženja. Pored toga, kompanije su u mogućnosti da društveno odgovorne prakse promovišu i svom lancu vrednosti, integrisanjem etičkih, društvenih ili kriterijuma životne sredine u svoje politike i prakse nabavke, distibucije i ugovaranja.

U sistemu tržišne ekonomije potrošači predstavljaju jednu od najvažnijih društvenih kategorija, te nimalo ne iznenađuje činjenica da je upravo ova grupa stejkholdera u centru pažnje kompanija kada je reč o CSR aktivnostima. U tom kontekstu, u ovoj oblasti izdvojile su se kao primarne, određene CSR teme koje se odnose na zaštitu prava potrošača i razvoj održivih proizvoda i usluga: adekvatno etiketiranje, pakovanje i informisanje potrošača o proizvodu/usluzi, sigurnost/neškodljivost proizvoda/usluge, edukacija potrošača, funkcionalni žalbeni mehanizmi, etičko oglašavanje, zaštita podataka itd.

Pored toga, kompanije mogu da doprinesu održivoj potrošnji i održivom razvoju kreiranjem inovativnih etičkih proizvoda i usluga, integrisanjem CSR principa u proces njihovog razvoja,  umanjujući na taj način svoje negativne uticaje na prirodno i društveno okruženje.


POGLEDAJTE STUDIJE SLUČAJEVA DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI NA TRŽIŠTU:

Erste Bank a. d. Novi Sad – Superstep
Eurobank  a.d. Beograd  – Veliko srce
TITAN Cementara Kosjerić Uvođenje CE oznake za cement
Ernst & Young d.o.o. Beograd  – EY Preduzetnik godine™


DON’T MISS OUT!
Prijavite se na naš newsletter
budite u toku sa najsvežijim CSR aktuelnostima u Srbiji i regionu! 
Prijava
Give it a try, you can unsubscribe anytime.
close-link